مطالب آکواریومی آب شور

روش بالینگ آب شور به سبک کورال سی

روش بالینگ (Balling method ) اولین بار در آکواریوم های مرجانی به عنوان یک روش نسبتا نوین اجرا شد. در واقع این روش، روشی برای جایگزینی عناصر پایه شامل : کلسیم، منیزیم، و کربنات مصرف شده توسط مرجان های سخت، توسط “هانس ورنر بالینگ ( hans werner Balling ) ” توسعه یافت.

روش بالینگ به سبک کورال سی

تاریخچه روش بالینگ آب شور در آکواریوم های مرجانی 

او تحقیقات خود را بر مبنای مقدار عناصر اصلی بکار رفته در ساختمان اسکلت مرجان ها شروع کرد و نهایتا نتیجه این تحقیقات را با تکیه بر “عدم تغییر در تعادل یونی ” آب دریا، در اولین کنفرانس بین المللی پرورش مرجان در آکواریوم های عمومی در سال ۲۰۰۷ به دنیا معرفی کرد. در حال حاظر این روش توسط افراد و شرکت های تجاری مختلف به خصوص در اروپا توسعه یافته است و به صورت های مختلفی نظیر دو یا چند ترکیبی ( component ) دیده میشود.

در این راستا شرکت کورال سی ( coral sea) با بهره گیری از کارشناسان متخصص در این زمینه، محصولاتی را عرضه نمود تا بتواند تعادل یونی را بر مبنای سیستم بالینگ برای شما دوستداران آکواریوم های مرجانی به ارمغان آورد . محلول های کاربردی با غلظت های عالی به شما کمک خواهد نمود تا در آکواریوم داری آب شور حرفه ای شوید .

کورال سی ، محلول های کلسیم ، منیزیم ،آلکالینیتی ، ریف فول ( calcium,magnesium,Alka-Buffer,Reef-Full ) و همچنین Balancer را با در نظر گرفتن اصل “عدم تغییر در یون ها” در سال ۱۳۹۴ به دوستداران حیات موجودات دریایی معرفی نمود و امروز این شرکت این افتخار را دارد تا مطابق با بروزترین روش های نگهداری آکواریوم های مرجانی، بدون هیچ گونه تغییری در فرمولاسیون محصولات خود، این روش را در اختیار هموطنان گرامی قرار دهد

به سادگی حرفه ای شوید ….

دستورالعمل در روش بالینگ آب شور به سبک کورال سی:

– برای شروع کار و استفاده از این روش شما نیاز به تهیه چهار محلول زیر دارید :

  • (coralsea) Calcium
  • (coralsea) Magnesium
  • (coralsea) Alka-Buffer
  • (Coralsea) Reef-full

– توصیه میشود یک دستگاه دوزینگ پمپ چهار کانال تهیه نمایید. این دستگاه را می توانید از نسیم یاس تهیه کنید. بعد از اتصال آن به محلول ها و تنظیم نمودن آن ها مطابق با جدول زیر ، شما قادر خواهید بود تا از هر چهار محلول بصورت روزانه جهت نگهداری تانک مرجانی خود استفاده نمایید

 

روش بالینگ به سبک کورال سی

تذکرات مهم :

  • استفاده از این روش فقط برای آکواریوم های مرجانی حاوی مقدار زیادی از مرجان های سخت توصیه میشود و در صورت نبود چنین مقداری از مرجان ها دوز های مصرفی می بایست تا نصف کاهش یابد و در آکواریوم های فقط ماهی(Fish Only)  به هیچ وجه توصیه نمیشود.
  • تست منظم هر سه جزء کلسیم، منیزیم و سختی کربنات (KH) باید بصورت هفتگی صورت پذیرد. با این کار می توانید دوز واقعی متناسب با تانک خود را بدست آورید.
  • تمامی دستورالعمل های ذکر شده صرفا مربوط به محصولات کورال سی coral sea می باشد

میزان استفاده مکمل ها در روش بالینگ به سبک کورال سی

روش بالینگ در آکواریوم های مرجانی

مکمل های کورال سی مرتبط با روش بالینگ :

– کلسیم ———– مشاهده توضیحات / خرید

– منیزیم ———— مشاهده توضیحات / خرید

– آلکالاین ———– مشاهده توضیحات / خرید

– ریف فول ———- مشاهده توضیحات / خرید

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید