مطالب آکواریومی آب شیرین

با ماهی فایتر خود بازی کنید ، آموزش ماهی فایتر

با ماهی فایتر خود بازی کنید ، آموزش ماهی فایتر

با ماهی فایتر خود بازی کنید ، آموزش ماهی فایتر

بازی کردن با ماهی فایتر

ماهی فایتر یکی از زیبا ترین ماهیان آب شیرین است که در رنگ و نژاد های مختلف وجود دارد و ما معمولا آنها را در کیسه ها یا لیوان هایی در مغازه های آکواریومی مشاهده میکنیم.درباره نگهداری این ماهی مطالب زیادی در سایت های مختلف وجود دارد ،اما مطلبی که به آن اشاره نشده است یا اشاره کمی شده است، بازی کردن با ماهیان فایتر است.

شاید بپرسید مگه میشه؟بله، امکان دارد. شما میتوانید مثل یک حیوان خانگی با فایتر خودتون بازی کنید. ما سعی میکنیم در این مقاله از سایت نسیم یاس بازی کردن و آموزش به فایتر را به شما آموزش دهم

مراحل آموزش ماهی فایتر با بازی

مرحله اول

در مرحله اول شما باید وسایلی را به تنگ یا آکواریوم فایتر اضافه کنید.

 

سایلی را به تنگ یا آکواریوم فایتر اضافه کنید

اشیاء را به مخزن فایتر اضافه کنید. فایترها ماهیان بسیار کنجکاوی هستند و با چیزهای جدیدی که می توانند کشف کنند سرگرم می شوند. آنها همچنین دوست دارند مکان هایی برای مخفی شدن و مکان هایی برای استراحت در مخزن های خود داشته باشند ، بنابراین اضافه کردن اشیاء به مخزن برای شادی و نشاط آنها مهم است.

وسایلی را پیدا کنید که برای مخزن ماهی ساخته شده و یا وسایلی که کاملا تمیز شده. بهتر است وسایلی را که مخصوص ماهی ساخته شده اند ، خریداری کنید تا از کشته شدن یا صدمه دیدن دوست ریز خود جلوگیری کنید ، اما برخی از موارد دیگر که استفاده از آنها بی خطر است (در صورت تمیز کردن صحیح) شامل تیله های شیشه ای ،نی های پلاستیکی ، سنگ ها ، مواد پلاستیکی دوخته شده ، و سایر موارد ساخته شده از چیزهایی مانند شیشه یا پلاستیک.

توجه

فقط مطمئن شوید که هیچ لبه تیز یا شکاف شکسته ای برای باله های طولانی فایتر شما وجود ندارد که گرفتار شوید!سعی کنید از شن و سنگ های رنگی استفاده نکنید،زیرا شن و سنگ های رنگی از طبیعت ماهی دور میباشد و ممکن است فایتر شما استرس بگیرد.

محصولات متنوعی وجود دارد که بطور خاص برای مخزن فایتر ساخته شده است. حداقل ، یک یا دو گیاه مصنوعی را برای مخفی شدن یا استراحت در نظر بگیرید. برگ های مخصوص ماهی فایتر نیز سرگرم کننده هستند. می توانید برای مشاهده لوازم دکور آکواریوم در نسیم یاس کلیک کنید.

در حالی که می خواهیم مکان هایی برای مخفی شدن فایتر به شما ارائه دهیم ، باید فضای کافی برای باز کردن شنا را نیز فراهم کنید. مخزن را با وسایل بیش از حد خسته نکنید!

اضافه کردن توپ و اشیاء بازی در آکواریوم فایتر
اضافه کردن توپ و اشیاء بازی

مرحله دوم

سعی کنید اشیاء مزبور را به قسمت بالای مخزن اضافه کنید. یک اسباب بازی کوچک شناور یا یک ماهی مخصوص ماهیگیری تهیه کنید. شما نمی خواهید تمام سطح مخزن را بپوشانید ، زیرا فایتر برای رسیدن به هوا به سطح می آید ، اما می توانید چند اسباب بازی سرگرم کننده برای بازی،شناور کنید.

قبل از قرار دادن آن در آب مطمئن شوید که اسباب بازی تمیز باشد.

یک توپ پلاستیکی پینگ پنگ کوچک را در بالای مخزن قرار دهید. ببینید فایترچه می کند! برخی از فایترها آن را به دور مخزن خود سوق می دهند.

اگر ماهی فایتر بلافاصله با توپ بازی نمی کند ، به ماهی خود فرصت دهید تا به آن عادت کند.

 

تغذیه ماهی فایتر با غذای زنده
تغذیه ماهی فایتر با غذای زنده

 

فایتر خود را گاه و بی گاه با غذای زنده تغذیه کنید. این یک روش عالی برای سرگرمی ماهی شماست. فروشگاه های مخصوص ماهی یا آکواریوم اغلب کرم های زنده ای ارائه می دهند(کرم خونی غذای اصلی ماهی فایتر در خاستگاهش است.) که بیشتر فایتر ها با غیرت آنها را تعقیب می کنند.

همیشه فایتر خود را با رژیم متعادل و متنوع تغذیه کنید. بسیاری از وعده های غذایی برای ماهی شما خوب نخواهد بود اما می توان هر از گاهی بدون مشکل آنها را تهیه کرد.
شما فقط نمی خواهید بیش از حد به آنها غذا بدهید و فایتر را بیمار کنید.

بازی کردن با ماهی فایتر

بازی کردن با ماهی فایتر

 

 

انگشت خود را به جلو و عقب مخزن فایتر بکشید. ببینید، ماهی انگشت شما را دنبال می کند یا خیر. در بسیاری از موارد ، اگر شما را بشناسد ، دنبال خواهد کرد.

سعی کنید فایتر خود را وادار کنید تا الگوهای مختلفی را که با انگشتان خود ایجاد می کنید ، دنبال کند. آیا می توانید یک تلنگر دریافت کنید؟

 

آموزش غذا دادن به فایتر با انگشت
آموزش غذا دادن به فایتر با انگشت

 

به فایتر آموزش دهید تا از انگشتان غذا بخورد. هنگامی که فایترخود را تغذیه می کنید ، مطمئن شوید می بیند که شما آن را تغذیه می کنید. هنگامی که ماهی فایتر در هنگام تغذیه به شما عادت کرده است ، سعی کنید هنگام غذا خوردن ، دست خود را بالای آب نگه دارید. به تدریج می توانید به نگه داشتن غذا کمی در زیر آب،بین انگشت شست و میانی خود منتقل کنید.

سعی کنید در هنگام آموزش به فایتر، غذایی بدهید که آنها واقعاً دوست دارند. حتی اگر کمی کرم خونی یا حشرات را بالاتر از سطح آب نگه دارید ، فایتر می تواند پرش کند!

 

آموزش فایتر برای پرش از حلقه
آموزش فایتر برای پرش از حلقه

 

 

فایتر خود را برای شنا و شاید حتی پرش از حلقه آموزش دهید. یک حلقه از یک تکه پلاستیک درست کنید. دریابید که ماهی فایتر شما چه چیزی بیشتر برای خوردن دوست دارد و از آن به عنوان طعمه استفاده کنید. حلقه را در مخزن آویزان کنید تا فایتر بتواند از درون آن شنا کند. طعمه را حرکت دهید تا فایتر را به شنا از طریق حلقه تشویق کنید.

هرچه فایتر شما راحت تر و راحت تر از طریق حلقه شنا کند ، آن را کم کم بلند کنید ، تا جایی که کف حلقه فقط سطح آب را لمس می کند. با تمرین کافی ، فایتر شما ممکن است از آب و از طریق حلقه پرش کند تا یک پاداش غذایی دریافت کند.
به یاد داشته باشید که بیش از حد ماهی فایتر خود را تغذیه نکنید چون ممکن است باعث بیماری و یا حتی مرگ شود و راه های مختلفی برای آموزش وجود دارد.

نشان دادن بازتاب فایتر در آینه
نشان دادن بازتاب فایتر در آینه

 

با نشان دادن بازتاب آن در یک آینه ، باله های فایتر خود را برافروخته کنید. برای چند ثانیه بازتاب آن را به فایتر نشان دهید. فایتر هنگامی که بازتاب خود را در آینه می بیند فکر می کند ماهی دیگری در مخزن وجود و باله های خود را برافروخته میکند.

در مورد اینکه آیا این، یک روش خوب برای ماهی فایتر است ، بحث وجود دارد ، بنابراین اگر تصمیم دارید از یک آینه برای برافروختن باله های فایتر خود استفاده کنید ، آینه را تا پانزده ثانیه یا کمتر نگه دارید.

 

آموزش هدفمندی ماهی فایتر
آموزش هدفمندی ماهی فایتر

 

برای شروع ، یک چوب ،پلاستیک یا نی مناسب برای قرار دادن در مخزن فایتر پیدا کنید. بهتر است چیزی با رنگ روشن پیدا کنید زیرا ماهی فایتر آن را بهتر تشخیص می دهد.

چوب را در مخزن قرار دهید و وقتی فایتر با بینی خود آن را لمس کرد آن را حرکت دهید.(مراقب باشید چوب یا میله،نوک تیز نباشد و به خوبی شست و شو و با روش مخصوص آکواریوم ضد عفونی کنید) این کار را چندین بار در روز انجام دهید ، مراقب باشید بیش از حد از فایتر خود استفاده نکنید.

در نهایت ، شما می توانید از این چوب برای آموزش فایترخود برای گذر از حلقه ها ، دنبال کردن چوب به صورت الگوهایی و حتی پرش استفاده کنید! فقط در استفاده بیش از حد از فایتر خود محتاط باشید و همیشه قبل از استفاده چوب خود را با آب تمیز، تمیز کنید.

انواع دیزاین آکواریومی را می توانید به عنوان اسباب بازی های مخصوص ماهی فایتر استفاده کنید ، البته با کمی خلاقیت میتوانید بسازید و یا از وسایل جایگزین ساده تر استفاده کنید.

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده و بتوانید این ماهی زیبای خود را آموزش دهید و با آن بازی کنید.

 

نویسنده: پیپا الیو
ترجمه و ویرایش: امیررضا طالبی

لطفا به حقوق نویسنده ، مترجم و نسیم یاس احترام بگذارید و حق کپی رایت را رعایت کنید

دیدگاهتان را بنویسید