مطالب عمومی

تأثیر غذای ماهی بر کیفیت و شفافیت آب آکواریوم

تأثیر غذای ماهی بر کیفیت و شفافیت آب آکواریوم

تأثیر غذای ماهی بر کیفیت و شفافیت آب آکواریوم

بنده علیرضا شفیع پور مدرس و محقق نگهداری اصولی از آبزیان زینتی و راه اندازی آکواریوم هستم ، خوشحال می شوم در این بخش با من همراه باشید تا از تأثیر غذای ماهی بر کیفیت آب آکواریوم آگاه شوید.

هر غذا از هر نوع برند و مدلی می تواند بر آب آکواریوم تأثیر مستقیم داشته باشد

آنالیز کیفی هر غذا می تواند از جنبه های گوناگونی انجام شود. مثلا می توان فقط چگالی غذاهای مختلف را با هم سنجید یا میزان پروتئین حیوانی آنها یا نه میزان رنگدانه طبیعی یا مصنوعی موجود در آنها. ولی یک نوع آنالیز کیفی مهم دیگر هم وجود دارد که کمتر به آن توجه می کنند. این باعث شده به راحتی هر غذایی را برای ماهیان خود تهیه کنید.

 

 

 

اگر جزو آندسته از افرادی هستید که دایم از پایین بودن کیفیت آب شکایت دارید ، پس تأثیر غذای ماهی بر کیفیت و شفافیت آب آکواریوم و ویدئو می تواند به شما کمک کند . فرآیند تولید غذا در شرکت های گوناگون متفاوت می باشد. به‌عبارتی هرشرکت بر مبنای مواد اولیه مصرفی و دستگاه‌های تولید غذا می‌تواند سطح‌کیفی متفاوتی را نسبت به‌رقبا روانه بازار کند.

تاثیر استفاده از غذای نامرغوب

اگر در ترکیبات اولیه غذا و نوع پخت و متراکم نمودن آن تخصص و علم کافی وجود نداشته باشد ، غذا به محض تماس با آب یا به سرعت متلاشی می شود یا از خود رنگدانه و ذراتی منتشر می کند که باعث کدورت و پایین آمدن سطح کیفی آب می شود .

این مسئله را در فیلمی که در استدیو نسیم یاس برایتان تهیه کردم ، با یک آزمایش ساده نشان دادم ، بدین صورت که در دو لیوان آب شفاف و تمیز ریخته شد و در یک لیوان غذای گرانولی از شرکت معتبر و در یک لیوان غذای گرانولی از یک شرکت متفرقه ریخته شد .

بعد از گذشت چند دقیقه کم کم آب لیوانی که غذای متفرقه در آن بود رو به زردی رفت و ذرات غذا کمی در آب تجزیه شدند و در این آزمایش ساده مشخص شد که یک غذای نا مرغوب چگونه می تواند آب آکواریوم را آلوده کند .

استفاده از غذای نامرغوب ضمن آلوده و کدر نمودن آب می تواند در دراز مدت به رنگ ، سلامتی و نشاط ماهی ها هم لطمه وارد کند و این امر را خیلی ها تجربه نموده اند ولی متوجه ایراد نبوده اند . غذای نامرغوب اگر بلافاصله توسط ماهی ها استفاده شود هم در کلیت موضوع تاثیری نمی گذارد. زیرا فضولات آنها آب را آلوده و تار می کنند.

پس چنانچه می خواهید…

  • از آکواریوم خود لذت ببرید
  • و ضمن داشتن آبی شفاف، ماهی های شاداب و خوش رنگ هم داشته باشید

پس در انتخاب و خرید غذای با کیفیت شک نکنید. همین‌امروز هرچه غذای بی‌کیفیت و متفرقه دارید را دور بریزید و یک اکوسیستم عالی و تمیز را تجربه کنید.

امیدارم استفاده کافی را برده باشید.

 

به حق کپی رایت نسیم یاس احترام بگذارید

نویسنده : علیرضا شفیع پور

1 دیدگاه در “تأثیر غذای ماهی بر کیفیت و شفافیت آب آکواریوم

  1. mhmdparsajfri گفت:

    سلام برادر
    با این اوضاع گرونی و تحریم و حقوقا چه انتظاری از غذا دارید که عذای تروپیکال بدیم جی بی ال بدیم همون اسپکتروم رو میز شما رو بدیم
    من خودم ۸ساله آکواریوم داره و با همه چیزش اشنام (به جز اب شور) الان هم خیلی به سختی من تونستم ۳تا تترا و یه تروپیکال بگیرم با یسری غذای دیگه مث ابزی پروران که هفته ای میدم با میکس دل و یسری دیگه
    بعد الان به ملت بگی مسخرت میکنن (میدونم حق با شماست ولی با این قیمتا باید حق بدید)
    الان بهشون بگی میگن ما کلن ۲تا ماهی ۵تومنی داریم این عذا های صد تومنی رو بهشون بدیم و مسخرت میکنن
    قیمتا باید بیان پایینتر
    من خودم از اینجا تروپیکال گرفتم ولی میخوام بیان پایینتر خیلی گرونه اونم واسه دو تا اسکار

دیدگاهتان را بنویسید