آموزش ها

چرا دستگاه تصفیه آب شهری برای آکواریوم لازمه؟

چرا دستگاه تصفیه آب شهری برای آکواریوم لازمه؟

چرا دستگاه تصفیه آب شهری برای آکواریوم لازمه؟

Why is an urban water purifier (RO) necessary for an aquarium

در این مقاله تصویری ویدئویی از سایت نسیم یاس می آموزید که چرا دستگاه تصفیه آب شهری برای آکواریوم لازمه ؟ و دستگاه ro یا همان اسمز معکوس چه کمکی می تونه به نگهداری بهتر از آکواریوم کنه

 

 

بارها در پیام های دریافتی از همراهان و مشتریان عزیز نسیم یاس مشاهده کردم که می پرسند:

“مزیت دستگاه تصفیه شهری برای آکواریوم چیه ؟ و چرا اصلا این دستگاه در کنار تجهیزات آکواریومی عرضه می شه؟”

در ایتدا توصیه می کنم اگر فیلم بالا رو ندیدی حتما ببین. چون روان تر موضوع را درک خواهی کرد. در ادامه توضیح می دم که چرا هر آکواریوم دار موفقی نیاز به دستگاه RO داره

آب لوله کشی شهری حاوی گل و لای ریز، آهک، میکروب، کلر، فلزات سنگین، نیترات و فسفات و… که سختی بالایی دارند، است. تمام این موارد هم برای انسان و هم برای آبزیان ضرر دارند. ما انسان ها از کودکی به این آب عادت کرده ایم. ولی ماهی هایی که از محیط طبیعی وارد آکواریوم می شوند نمی توانند یکباره این اختلاف را تحمل کنند. در مواجه این تغییر دچار آسیب خواهند شد. لذا ضروری است دستگاهی مثل RO وجود داشته باشد که این نا خالصی ها را از آب گرفته و آبی استاندارد  بدون مشکل تحویل دهد.

در زیر به شما می گویم که هر مرحله از تصفیه دستگاه اسمز معکوس چه کاری برای شما انجام می دهد .

فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی RO

۱-    فیلتر الیافی  ( Polypropylene filter ) : این نوع فیلتر با حذف کلیه نا خالصی ها ، شن و ماسه ، گل و لای ، زنگ زدگی لوله ها ، لجن و ذرات معلق تا دقت ۵ میکرون به عنوان پیش فیلتر استفاده می شود .

۲-    فیلتر پودر کربن ( UDF ) : این نوع فیلتر برای حذف کلر آزاد ، سموم کشاورزی ، تری هالومتان ها (که از کلر زنی در آب  به وجود می آید )، طعم ، رنگ و بوی نامطبوع آب.

۳-    فیلتر کربن بلاک یا کربن فشرده  ( CTO ) : که قابلیت آن همانند فیلتر پودرکربن است به اضافه اینکه کلیه ذرات بزرگتر از ۱۰ میکرون را مانند فلزات سنگین حذف می نماید .

۴-    فیلتر ممبران ( Membran ) : این فیلتر فرایند اسمز معکوس را انجام داده و باعث حذف املاح سنگین و نمک های مضر ، نیترات و نیتریت ،آرسنیک ، باکتری ، ویروس ، انگل ، کیست ، قارچ ، انواع میکروبها ، مواد شوینده ، آفت کشها ، سموم ، سرب ، جیوه ، تبدیل آب لب شور به آب شیرین و پایین آورنده سختی و سنگینی آب می شود

۵-     فیلتر پست کربن ( Post Carbon ) : این فیلتر هر نوع طعم و بوی احتمالی ناشی از ذخیره شدن آب در مخزن دستگاه را حذف می نماید.

۶-    فیلتر مواد معدنی ( Mineral ) : این فیلتر مواد معدنی مورد نیاز بدن را پس از تصفیه کامل به آب اضافه کرده و باعث گواراتر شدن آن می شود.

۷-    فیلتر قلیایی : مقدار اسیدیته پایین آب را دو الی سه درجه افزایش می دهد تا آب بهینه تر شود

 

نوشته و تدریس : علیرضا شفیع پور

 

دیدگاهتان را بنویسید