مطالب آکواریومی آب شیرین

بازی کردن با ماهی فایتر (بخش دوم) و آشنایی با دوازده گونه زیبای آن

بازی کردن با ماهی فایتر (بخش دوم) و آشنایی با دوازده گونه زیبای آن

بازی کردن با ماهی فایتر (بخش دوم) و آشنایی با دوازده گونه زیبای آن

در بخش اول این مقاله به شما آموزش دادیم که چگونه می توانید با فایتر خود بازی کنید و امیدواریم که توانسته باشید فایتر خود را آموزش دهید.در بخش دوم این مقاله همراه نسیم یاس باشید تا باز هم به نحوه آموزش ماهی فایتر ،این بار همراه با کلیپ آموزشی بپردازیم .

بازی کردن با ماهی فایتر

امیدواریم که از طریق این مقاله و مقاله بخش اول که در سایت نسیم یاس منتشر شد بتوانید ماهی فایتر خود را آموزش دهید و با آن بازی کنید.همچنین در این مقاله در فیلمی علاوه بر اینکه زیبا ترین فایتر ها را مشاهده میکنید و آرامش کسب میکنید با دوازده گونه این ماهی زیبا نیز اشنا خواهید شد.

 

 

مراحل آموزش

مرحله اول :

دنبال کردن یک هدف: یک چوب بردارید.این چوب،چوب هدف شما خواهد بود.سر چوب را به نزدیکی ماهیتان برده و آن را در آب فرو کنید.وقتی که توجه ماهی به آن جلب شد و به طرف آن آمد،یک تکه غذا به آن بدهید.سرانجام ماهی بتا با چوب هدف مرتبط میشود و چوب را دنبال میکند و وقتی غذا را در آب قرار دادید به سمت آن شنا میکند.پس از آن شما می توانید با چوب الگو هایی درست کنید و چوب را با هدف حرکت دهید و مسافتی را که با چوب هدف طی می کنید را افزایش دهید.

مرحله دوم :

پرش: ابتدا نوک چوب هدف را در آب فرو کنید.(بنابراین نوک چوب خیس میشود و غذا به راحتی به آن می چسبد)یک قطعه کوچک از مواد غذایی را در انتهای چوب هدف قرار دهید و چوب را تا حد امکان نزدیک به سطح آب نگه دارید،بدون آنکه چوب را در آب فرو کنید.صبور باشید و تا حد امکان دست خود را نگه دارید تا زمانی که ماهی فایتر تصمیم بگیرد برای گرفتن غذا بپرد.آنها به احتمال زیاد در ابتدا کمی مردد خواهند بود اما با تمرین ، آنها اعتماد به نفس و تمایل به پرش پیدا می کنند.

مرحله سوم:

اضافه کردن توپ: یک توپ شناور کوچک را در آب قرار دهید. آماده باشید به محض اینکه فایتر شما توپ را لمس کرد یک تکه کوچک غذا به او بدهید.فایترتان ممکن است قبل از ضربه زدن به توپ برای مدتی اطراف توپ دور بزند و برقصد.صبر کنید و منتظر بمانید و وقتی که فایتر به توپ ضربه زد به او پاداش بدهید.هر بار که به توپ ضربه میزند به او غذا بدهید.حتی اگر به آرامی به توپ ضربه بزند.اگر در ابتدا از ضربه زدن به توپ مردد بود،از چوب هدف برای جلب توجه آن به توپ استفاده کنید.سر انجام فایترتان شروع به زدن توپ برای بازی کردن خواهد کرد.

مرحله چهارم:

عبور از حلقه: شروع کنید به راهنمایی کردن ماهی بتای خود برای عبور از حلقه از طریق چوب هدفتان.چندین بار با چوب هدف تمرین کنید.بعد از چند تمرین،منتظر بمانید تا ببینید که آیا او به تنهایی از حلقه عبور می کند.هر بار که میخواهد از حلقه عبور کند،یک تکه غذا به او بدهید.

مرحله پنجم:

عبور از تونل: این مرحله شبیه به مرحله عبور فایترتان از حلقه است.با استفاده از چوب هدف شروع کنید به راهنمایی کردن فایترتان.چندین بار تمرین کنید.هر بار که از درون تونل عبور می کند،یک تکه غذا به او بدهید.بعد از چند تکرار،ببینید که آیا فایتر بدون چوب هدف از تونل عبور می کند یا نه.با تمرین بیشتر،ماهی فایتر سریعتر و با اطمینان بیشتری وارد تونل می شود.

بازی کردن با ماهی فایتر

در چند فیلم زیر بازی کردن با ماهی فایتر را مشاهده میکنید (پرش از حلقه که در مقاله اول آموزش داده شده،غذا خوردن فایتر از دست یا همان چوب هدف و بازی کردن فایتر با توپ.)

 

 

 

 

 

 

 

از طریق فیلم زیر علاوه بر اینکه زیبا ترین فایتر ها را مشاهده می کنیم و آرامش میگیریم با دوازده گونه زیبای ماهی فایتر نیز آشنا میشویم.

 

 

 

 

 

و اکنون به معرفی این دوازده گونه ماهی فایتر می پردازیم

 

فایتر هافمون ,halfmoon

فایتر هافمون-halfmoon

این نژاد از فایتر دمش را تا صد و هشتاد درجه می تواند گسترش دهد(نصف یک ماه).از این رو اینگونه نامیده می شود.این گونه به شدت در اسارت پرورش داده شده است و آنها را در طبیعت پیدا نمی کنید.بهترین های آنها در میان کارشناسان برای نمایش در نمایشگاه های فایتر پرورش می یابند.اولین بار در دهه ۱۹۸۰ پرورش یافت و با رفتار پرخاشگرانه تری همراه است.

 

فایتر رز تیل,rose tail

فایتر رز تیل-rose tail

گونه زیبایی از هافمون.به ویژه دم شاخه ای آن انشعاب ظاهری چشمگیری به ماهی می دهد.این گونه دم در صورت وجود جهش ژنتیکی حاصل میشود.این گونه می تواند نسبت به بیماری حساس باشد و زود بمیرد.

 

فایتر هافمون پلاکت ,halfmoon plakat

فایتر هافمون پلاکت-halfmoon plakat

زیبایی های یک هافمون را به همراه تندی یک پلاکت بدست آورید.باله های کوتاهی همانند یک پلاکت ،اما یک دم کامل صد و هشتاد درجه همانند هافمون دارند.آنها قویتر و کمتر در معرض آسیب هستند.

 

فایتر گوش فیلی (دومبو) ,elephant ear(dumbo)

فایتر گوش فیلی (دومبو) -elephant ear(dumbo)

ویژگی منحصر بفرد آن باله های شاخه ای اش است.باله های آن شبیه به گوش یک فیل است.معمولا ظاهری با رنگ های درخشان قابل توجهی دارند.آنها همچنین در طبیعت مشاهده می شوند که دارای رنگ های کدر تری هستند.آنها در همه گونه های دم پرورش میابند.این یک گونه پرخاشگر است.آنها ممکن است بعدا در زندگی به سختی شنا کنند به دلیل وزن بیش از اندازه باله هایشان.

 

فایتر دم ریش (دم تاجی) ,crown tail

فایتر دم ریش (دم تاجی) -crown tail

اولین بار در سال ۱۹۹۷ در اندونزی پرورش یافت.یکی از جالبترین نژاد های فایتر است اما مراقبت از آنها دشوار است.برای حفظ شکل دم،آب باید در تمام مدت کاملا تمیز باشد.

 

فایتر دو دم ,double tail

فایتر دو دم-double tail

فایتر دو دم به دلیل جهش ژنتیکی دارای دو دم است.این جهش میتواند ماهی را بسیار زیبا جلوه دهد.دم و باله های آنها کوتاه تر از حد معمول و مستعد ابتلا به بیماری ها هستند.تعداد زیادی از نوزادان این گونه فایتر زنده نمی مانند.بنابراین شما آنها را در فروشگاه های اکواریومی نمی بینید و یا کم می بینید.

 

اور هافمون ,over halfmoon

اور هافمون-over halfmoon

اور هافمون یک گونه تند و تیز و خشن از هافمون است.وقتی دمش را می گستراند،بیش از صد و هشتاد درجه می شود.

 

فایتر پلاکت-plakat

فایتر پلاکت-plakat

پلاکت اجداد همه فایتر هاست.آنها قوی و پرخاشگر هستند.کمتر مستعد آسیب و بیماری هستند.از خویشاوندان قدیمی ماهیان مبارز هستند و همچنین در طبیعت یافت می شوند.

 

فایتر پر دم (فیزر تیل) ,feather tail

فایتر پر دم (فیزر تیل)-feather tail

فیزر تیل یک هافمونتند و تیز با شاخه های عظیم دم است.این گونه به سختی قابل پرورش هست.جهش های ژنتیکی زیاد منجر به ضعیف شدن و باله های شکمی کوتاه می شود.پرورش این گونه به شدت زیبا، بحث برانگیز است.این گونه مستعد بیماری ها است و باله های سنگین شنا را برای آن دشوار می کند.

 

فایتر دم حجابی (ویل تیل) ,

فایتر دم حجابی (ویل تیل)-veil tail

ویل تیل رایج ترین گونه ماهی فایتر است.به باله های دیدنی و رنگ روشنش مشهور است.آنها را تقریبا در همه فروشگاه های آکواریومی پیدا خواهید کرد و یکی از مناسب ترین نژاد ها برای پرورش است.فایتر دوستان تازه کار معمولا کار خود را با ویل تیل آغاز می کنند.

 

فایتر دلتا تیل-delta tail

دمش وقتی که از بدن شروع می شود باریک است و به سمت نوک دم گسترده می شود.دمش همانند یک مثلث که شبیه به حرف یونانی(مثلث ) است ساخته شده.دمش را که می گستراند تقریبا صد و بیست درجه می شود.

 

فایتر دم بیلی-spade tail

گونه بسیار نادری از فایتر است.دمش دارای پایه گسترده ای است که به آرامی تا یک نقطه باریک می شود.

امیدواریم که از خواندن مقاله و تماشای فیلم ها لذت برده باشید و بتوانید از طریق این دو مقاله که از سایت نسیم یاس منتشر شد ماهی فایتر خود را آموزش دهید دهید و با ان بازی کنید.

با تشکر

 

 

ترجمه و ویرایش: امیررضا طالبی

فیلم ها از یوتیوب دانلود و زیرنویس آنها ترجمه شده است. لطفا به حقوق نسیم یاس احترام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید