مطالب آکواریومی گیاهی

میگوهای مناسب برای آکواریوم آب شیرین (بخش اول)

میگو های مناسب برای آکواریوم آب شیرین (بخش اول)

.میگوهای آب شیرین بسیار عالی برای پاکسازی و تمیزی آکواریوم شما هستند. در ادامه همراه نسیم یاس باشید تا در مورد میگوهای مناسب برای آکواریوم آب شیرین اطلاعات بیشتری کسب کنید.

میگوهای مناسب آکواریوم آب شیرین

 

میگوهای عالی برای آکواریوم آب شیرین

 

اگر به فکر راه اندازی آکواریوم آب شیرین هستید ، احتمالاً ذهن شما از طریق عکس هایی از میگو هایی با رنگ روشن درگیر شده است. حتی ممکن است یک لجن خوار برای کمک به کنترل سطح جلبک ها باشند. آنچه بسیاری از علاقه مندان به آکواریوم در نظر نمی گیرند ، ارزش میگو در آکواریوم آب شیرین است.

نه تنها میگوهای آب شیرین می توانند از نظر رنگی و زیبایی به چشم بخورند ، بلکه نقش بسیار مهمی در آکواریوم نیز دارند. آنها محافظ هستند ، به پاکسازی و بهبود کیفیت آب در آکواریوم شما کمک می کند. اگر به فکر اضافه کردن میگوهای آب شیرین به آکواریوم خود هستید ، یکی از پنج گونه برتر را که در زیر مورد بحث قرار می گیرد در نظر بگیرید.

 

 

آشنایی با میگوهای آکواریوم آب شیرین

میگوهای آب شیرین در اندازه ها و رنگ های متنوعی قرار می گیرند که برخی از آنها نسبت به بقیه سازگارتر با زندگی در آکواریوم هستند. همچنین لازم به ذکر است که بعضی از گونه های میگو باید در آکواریوم بدون ماهی نگهداری شوند زیرا برخی از ماهی ها ،میگو و سایر بی مهرگان کوچک را میخورند. اگر می توانید یک جفت پیدا کنید که به خوبی کار کند ، ممکن است بتوانید میگو و ماهی را در آکواریوم خود قرار دهید. فقط مطمئن شوید که شرایط غذایی و آب مورد نیاز آنها را به خوبی فراهم کرده اید و درباره میگوی انتخابی خود کامل تحقیق کرده اید.

آشنایی با میگوهای آکواریوم

برخی از دغدغه های پرورش میگو در آکواریوم آب شیرین

هنگامی که نوبت به آکواریوم شما برای میگوهای آب شیرین می رسد ، کیفیت آب نگرانی اصلی شماست. میگو می تواند نسبت به تغییرات در پارامترهای آب بسیار حساس باشد. بنابراین می خواهید شرایط را در آکواریوم خود تا حد ممکن پایدار نگه دارید. میگوهای آب شیرین تا حدی از مواد باقیمانده تغذیه می کنند ، اما ضایعات طبیعی اضافی از بین می رود و آمونیاک ، نیترات و نیتریت ها را تولید می کنند.

در صورت عدم دقت ، در نهایت میگوها شما را می کشند. داشتن یک سیستم کاملاً پابرجا برای تصفیه بیولوژیکی در آکواریوم شما ، یک دارایی عالی برای حفظ کیفیت بالای آب خواهد بود.

علاوه بر بالا نگه داشتن کیفیت آب آکواریوم ، پارامترهای خاصی در مورد آب وجود دارد که باید برای میگوهای آب شیرین از آنها آگاهی داشته باشید. بعضی از گونه ها مانند : میگوهای رد چری شرایط آب قلیایی بیشتری را ترجیح می دهند در حالی که برخی دیگر آب اسیدی را ترجیح می دهند.

در بیشتر موارد ، میگوهای آب شیرین درجه حرارت آب گرم را ترجیح می دهند اما شما باید تحقیق خود را انجام دهید تا نیازهای گونه های مورد انتخاب خود را تامین کنید. از نظر تغذیه ، میگو برای غذا کاوش میکند و دنبال غذا میگردد، بستر آکواریوم را حفر می کند و هر چه مواد ارگانیک را پیدا کند می خورد.

برای حفظ سلامتی و غذای خوب میگو ، باید رژیم غذایی آنها را با غذای مخصوص میگوی آب شیرین و شاید حتی برخی از مواد گیاهی نیز تکمیل کنید.

 

 

میگو زنبور عسل (Bumblebee Shrimp)

میگو زنبور عسل (Bumblebee Shrimp)

این میگوها به دلیل رنگ راه راهشان که ممکن است به رنگ سیاه و سفید یا قرمز و سفید باشد نامگذاری شده است. میگو زنبور عسل عموماً به طول ۱ اینچ رشد می کند و آنها آب نرم و گرم و با pH بین ۶.۰ و ۷.۲ را ترجیح می دهند. این میگوها تهاجمی نیستند ، بنابراین ممکن است بتوانید آنها را با ماهی های کوچک نگه دارید ، تا زمانی که این ماهی ها میگو را به عنوان طعمه نمی بینند. مراقبت از این گونه نسبتاً دشوار است زیرا نیاز به کیفیت بالای آب دارد.

 

میگو رد چری (Red Cherry Shrimp)

میگو رد چری (Red Cherry Shrimp)

یکی از محبوب ترین گونه های میگو آب شیرین هستند، میگوهای رد چری به دلیل رنگ آمیزی قرمز روشن آن نامگذاری شده است. این میگوها حداکثر به طول ۱ اینچ رشد می کنند و صلح جو هستند و نگهداری آنها نسبتاً آسان است. میگوهای رد چری محافظان خوبی هستند که از جلبک ها و همچنین مواد معدنی تغذیه می کنند. و در آکواریوم بسیار کاشته شده تمایل به پیشرفت بالایی دارند. در زمانی که یک نر و یک ماده حضور داشته باشند ، این میگوها در آکواریوم پرورش می یابند.

 

میگوهای آمانو ژاپنی(Japonica Amano Shrimp)

میگوهای آمانو ژاپنی (Japonica Amano Shrimp)

همچنین به عنوان “میگوهای آمانو” نیز شناخته می شوند ، این میگوها به طول ۲ اینچ رشد می کنند و گونه ای صلح آمیز و آسان برای نگهداری هستند. میگوهای آمانو به رنگ قهوه‌ای مات و دارای نوار برنزه‌ای سبک است که در طول قسمت پشتی میگو وجود دارد. ممکن است در امتداد قسمتهای بدن نیز خطوط افقی به نمایش بگذارند. میگوهای آمانو درجه حرارت گرمتر را با pH بین ۶.۰ و ۷.۵ در آکواریوم سرسبز کاشته شده و دارای مکانهایی برای مخفی شدن فراوان را ترجیح می دهند. این‌گونه در صورت مراقبت صحیح می‌تواند تا دو یا سه سال زندگی کند. اگرچه پرورش آنها در آکواریوم خانگی بسیار مشکل است.

 

میگوهای شبح (شیشه ای)(Ghost Shrimp)

میگوهای شبح (شیشه ای)(Ghost Shrimp)

این‌گونه از میگوها به درستی نامگذاری می‌شوند. زیرا دارای بدنهای شفاف هستند که باعث می‌شود در آکواریوم خانگی جای آنها را پیدا نکنید. میگوهای شبح به طول دو اینچ رشد می کنند. آنها گونه ای صلح آمیز هستند که نگهداری آن نسبتاً آسان است. این میگوها تمیزکننده خوبی در آکواریوم آب شیرین هستند. از هر نوع غذای باقیمانده‌ای که در آن قرار دارند تغذیه می‌کنند. میگوهای شبح می‌توانند با گونه‌های ماهی کوچک‌تر و صلح‌آمیز نگهداری شوند و وقتی در گروه‌های بزرگ نگهداری می‌شوند به راحتی در آکواریوم خانگی پرورش می‌یابند.

 

میگو گرس(Grass Shrimp)

میگو گرس (Grass Shrimp)

این میگوها نسبتاً صلح آمیز و مراقبت از آنها آسان است. آنها به طول حداکثر حدود دو اینچ رشد می کنند. آنها محافظ خوبی برای آکواریوم هستند که از انواع باقی‌مانده غذاهای موجود در آکواریوم آب شیرین شما تغذیه می‌کنند. این میگوها دارای بدنه‌ای شفاف هستند. اما دارای گرانولهای رنگدانه نیز هستند که می توانند برای استتار از آن استفاده کنند. این میگوها شرایط آکواریوم پر آب را با آب گرم و pH بین ۶.۵ تا ۸.۰ ترجیح می دهند. آنها همچنین به مخفیگاه های زیادی مانند گیاهان و چوب احتیاج دارند. آنها می توانند در آکواریوم خانگی بخصوص هنگامی که در گروههای بزرگ نگهداری می شوند ، پرورش یابند.

 

انتخاب آکواریوم برای میگوهای شما

همانطور که قبلاً نیز ذکر شد ، برخی از میگوهای آب شیرین به بهترین وجه در آکواریوم فقط میگو نگهداری می‌شوند. ممکن است گونه های بزرگتری از ماهیان میگوها را شکار کنند. با این‌حال ، برخی از ماهی ها وجود دارند که می توانند بدون هیچ مشکلی در کنار میگو نگهداری شوند. اگر می‌خواهید ماهی با میگو خود را نگه‌دارید ، فقط حتماً گونه‌های ماهی را انتخاب‌کنید که گوشتخوار نیستند. حتی ماهی های همه چیزخوار نیز پتانسیل تغذیه با میگو را دارند.

شما همچنین باید با دقت در مورد شرایط آکواریومی که برای میگو شما بهترین است فکر کنید. سپس گونه های ماهی را که سازگار هستند انتخاب کنید. میگو در مورد پارامترهای آب بسیار حساس است ، بنابراین می‌خواهید مطمئن شوید که آکواریوم شما نیازهای آنها را تامین می‌کند و سپس ساکنان دیگر آکواریوم خود را بر اساس توانایی انطباق با آن پارامترها انتخاب کنید.

 

انتخاب آکواریوم برای میگوهای شما

یک قانون خوب دیگر که باید در مورد انتخاب همزمان ماهی و میگوهای آب شیرین رعایت شود این است که ماهی های صلح آمیز ، به طور کلی بهترین ماهی ها هستند. میگو می تواند توسط ماهیان پرتحرک یا ماهیانی که سریع شنا میکنند دچار استرس‌شود. بنابراین گونه‌های ملایمی مانند تتراها ، رازبوراها ، زنده‌زاها و سایر ماهی‌های مشابه را انتخاب‌کنید.

اضافه کردن میگو به آکواریوم آب شیرین انتخاب مناسبی برای همگان نیست. باید مطمئن باشید که آکواریوم شما به درستی تثبیت شده است. مهم تر از آن پارامترهای آب مطابق پارامتر های مورد نیاز میگو هستند. حتی در این صورت هنوز هم باید مراقب باشید. اگر به‌فکر اضافه‌کردن میگو به آکواریوم آب شیرین خود هستید، یکی از پنج گونه برتر بالا را در نظر بگیرید.

 

 

نوشته و ترجمه : امیر رضا طالبی

 

لطفا به حقوق نسیم یاس و نویسنده احترام بگذارید

 

لوازم میگو آب شیرین

دیدگاهتان را بنویسید