مطالب آکواریومی آب شور

درباره تغذیه مرجان ها : اسید های آمینه و مکمل های مربوطه – بخش سوم

goli3770

امیدواریم بخش اول و دوم سری مقالات تغذیه مرجانی که نسیم یاس براتون عرضه نموده را مطالع و استفاده کافی برده باشید . با نسیم یاس همراه باشید تا به بخش سوم یعنی درباره تغذیه مرجان ها : اسید های آمینه و مکمل های مربوطه – بخش سوم بپردازیم .

پیش زمینه ای درباره مقاله تغذیه مرجان ها از زبان نویسنده

علاقه ی من به تغذیه مرجان در اواخر دهه ی ۱۹۸۰ شروع شد ، زمانی که سرگرمی آکواریوم مرجانی در شمال آمریکا در مراحل پیدایش خود بود . در آن برهه از زمان ، راه حل ارائه شده برای برخی از رموز تانک های مینی ریف ، طبیعت در اختیار ما گذاشته و بیشتر برروی کیفیت آب استوار بود . نیازهای بیولوژیکی مانند نورپردازی مرجان ها و جلبک همزیست آنها تا حد زیادی ناشناخته بود و بحث های شدیدی در مورد اینکه آیا در واقع مرجان ها نیاز به تغذیه دارند ، می شد .

تلاش من در نگه داشتن مرجان هایی با سطح نگهداری سخت با میزان موفقیت ضعیفی همراه بود – من بیش از ۱۸ ماه شاهد تلف شدن چندین عدد از گونه ی Goniopora بودم . من متقاعد شده بودم که مشکل تغذیه نامناسب است و شروع به تحقیق کردم . این تلاش ها منجر به نوشتن یک سری از مقالات در اوایل سال ۱۹۹۰ در مجلات آب های شیرین و شور شد .

 

یک Goniopora که یک آمینو اسید را در آزمایشات تغذیه مرجان مصرف کرده است
یک Goniopora که یک آمینو اسید را در آزمایشات تغذیه مرجان مصرف کرده است ، آزمایش در سال ۱۹۹۲ توسط نویسنده انجام شده است .

 

امروزه ، بسیاری از مشکلات مربوط به تغذیه مرجان حل و فصل شده ولی برخی باقی مانده است ، و حتی علاقه مندان کهنه کار هم تلفات مرموزی را از مرجان های تحت نگه داری خود گزارش می دهند . آیا اشکال از تغذیه نامناسب است ؟ این سری از مقالات تا حد زیادی کارهای من که در طول ۲۰ سال انجام شده را شرح داده و یک بینش جدیدی را فراهم می نماید.

در قسمت اول از این مجموعه ، ما مراقبت و تغذیه ی zooxanthellae ، شامل نیاز های نور و غذایی را آزمایش نمودیم . قسمت دوم نیز آنچه مرجان ها ( عمدتا مرجان ها SPS ) می توانند مصرف یا جذب نمایند را بررسی نمودیم .
در این زمان ، ما به اهمیت پروتئین ها و اسید های آمینه ی مرتبط ، نگاهی خواهیم انداخت . این مقاله به منظور درک مرجان ها و دیگر مواد غذایی بی مهرگان دریایی، به طور قطعی و در عین حال ضروری به نظر می رسد.

مقدمه ای درباره تغذیه مرجان ها

پروتئین ( بر گرفته از کلمه ی یونانی پرت به معنای اولین یا اولیه ) مقدار زیادی از وزن بافت خشک مرجان ها را تشکیل می دهد . شکل ۱ را مشاهده نمایید .

پروتئین ها می توانند در اشکال مختلف وجود داشته و چندین وظیفه داشته باشند . عضله از الیاف پروتئینی تشکیل شده است ، آنزیم ها پروتئین های خاصی هستند که به عنوان کاتالیزور بیولوژیکی عمل می کنند ، بعضی از پروتئین های رشته ای به عنوان داربست برای سیتوسکلتن ها عمل می کنند ، پروتئین های فلورسنتی ( و یا کروموپورتئین های غیر فلورسنتی ) که به مرجان ها رنگ آمیزی شگرفی می دهد ، آمینو اسید های شبه مایکوسپورین به عنوان یک محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش عمل می کند ، و غیره . به طور مختصر پروتئین ها برای زندگی ضروری هستند .

 

پروتئین ها می توانند به اندازه ی ۵۰ درصد یا بیشتر از بافت نرم مرجانی را تشکیل دهند
شکل ۱ .

پروتئین ها می توانند به اندازه ی ۵۰ درصد یا بیشتر از بافت نرم مرجانی را تشکیل دهند .

 

پروتئین ها مواد پلمیری تشکیل شده از زیر واحد هایی به نام پلی پتید هستند که به نوبه خود از بلوک های سازنده ای به نام آمینو اسید ساخته شده اند . اسید های آمینه (‌ AAs ) ترکیبات آلی متشکل از یک آمین ( -NH2 )‌ و گروه کربوکسیل ( -COOH ) هستند . تمام پروتئین ها متشکل از کربن ، هیدروژن ، اکسیژن و نیتروژن هستند . برخی حاوی فسفر ، گوگرد ، آهن ، روی و مس نیز هست . باید توجه داشته باشید که ۱۶ درصد وزن پروتئین ها نیتروژن است .

 

آلانین یک اسید آمینه فراوان ساخته شده توسط zooxanthellae
شکل ۲ .

آلانین یک اسید آمینه فراوان ساخته شده توسط zooxanthellae و به طور بالقوه به خود مرجان انتقال داده می شود . حداقل بعضی از مرجان ها آلانین را تولید می کنند .

 

 

 

۲۳ اسید آمینه ی پروتئینوجیک ( پروتئین ساز ) در پروکاریوت ها ( به عنوان مثال ، باکتری ها ) و ۲۱ تا در یوکاریوت ها ( به عنوان مثال ،‌ حیوانات ) وجود دارد .

یک اسید آمینه می تواند به دو شکل باشد که در جهت عکس هم هستند . جهت گیری می تواند به دو حالت L یا D تعیین شود .

برخلاف چربی و نشاسته ، بدن ، اسید های آمینه ی اضافی را ذخیره نمی کند ؛ از این رو هم باید آنها به طور منظم مصرف شود . اگر مصرف آمینو اسید ناکافی باشد ، عضلات و بافت های دیگر برای محتوای AA مصرف خواهد شد . این بیماری در کودکان گرسنه دیده می شود – هر چند که ممکن است بدنشان چاق به نظر برسد . تعریف درست : آنها عضلات مصرف شده در دیواره ی شکم دارند و روده ی آنها دیگر توان پشتیبانی ندارد و شکمشان به سمت خارج ورم کرده است . این وضعیت به عنوان کواشیوکور شناخته می شود ( مرجع دیگری به آن “ پسر طلایی “ می گوید که به خاطر ظاهر رنگ پریده ی یک فرد گرسنه است ) .

 

آمینو اسید های ضروری و غیرضروری در تغذیه مرجان ها

گیاهان ، جلبک ها ، باکتری ها و قارچ ها توانایی تولید تمام آمینو اسید مورد نیازشان را دارند . حیوانات آن قدر خوش شانس نیستند . از این رو اسید های آمینه می تواند به عنوان ضروری و غیر ضروری طبقه بندی شوند . اسید های آمینه ضروری آن است که باید از طریق رژیم غذایی و در مقادیر مناسب به دست بیاید ، در حالی که غیر ضروری آن است که حیوانات می توانند با تغذیه مناسب مواد ( مانند نیتروژن ) در دسترس ، آن را تولید نمایند . آمینو اسید های ضروری می توانند گونه های بسیار خاصی باشند .

تصور می شود که برخی از اسید های آمینه در طول مراحل تکامل اولیه ، فراوان ( و به راحتی قابل دسترس ) باشند که بعضی حیوانات این قابلیت را برای سنتز این آمینو اسید ها از دست داده اند . بعضی مرجان ها ، اگر زیاد نیستند ، به نظر می رسد یک مسیر تکاملی متفاوت از دیگر متازون ها ( حیوانات ) را طی کردند و توانایی برای تولید برخی از اسید های آمینه ای که برای انسان ها به عنوان ضروری است را حفظ کرده اند . و این طرح قوی تر شده …

آمینو اسید های ضروری مورد نیاز برای انسان :

  • هیستیدین
  • ایزولوسین
  • لوسین
  • لیزین
  • متیونین
  • فنیل آلانین
  • ترئونین
  • تریپتوفان
  • والین
  • منابع نیتروژن در آب دریا
  • منابع نیتروژن در دریا

نیتروژن یک عنصر ضروری در تشکیل اسید های آمینه و از این رو پروتئین است . نیتروژن غیر آلی قابل استفاده می تواند در اشکال مختلف در آب وجود داشته باشد : گاز نیتروژن ( که باید توسط باکتری های خاصی تغییر داده شود ) ، آمونیوم / آمونیاک ( گونه های وابسته به pH ) و نیترات . اشکال آلی شامل اوره ، آمینو اسید محلول آزاد و ترکیب و ذرات .

شکل های ۳ ، ۴ و ۵ میزان جذب ترکیبات مختلف حاوی نیتروژن را نشان می دهد .

 

ترکیبی از مواد آلی مختلف

شکل ۳ .

ترکیبی از مواد آلی مختلف که در این آزمایش مورد استفاده قرار گرفت . از سوروکین ۱۹۷۳

 

 

 آمونیوم اولین منبع نیتروژن آلی برای مرجان ها است
شکل ۴ .

آمونیوم اولین منبع نیتروژن آلی برای مرجان ها است . در برخی موارد ، باکتری های تغییر دهنده ی نیتروژن در اسکلت / بافت مرجان ها ساکن می شوند و می توانند نیتروژن قابل استفاده ساخته شده از گاز نیتروژن محلول را فراهم نمایند .

 

Stylopora ، یک مرجان محبوب در آکواریوم است
شکل ۵ .

Stylopora ، یک مرجان محبوب در آکواریوم است که می تواند اسید های آمینه آزاد و همچنین اوره را جذب نماید .

 

لیستی کوتاه از اسید های آمینه

اسید های آمینه با ذکر گروه یا خانواده ذکر خواهند شد . اسید های آمینه ی متعلق به یک خانواده مسیرهای بیو سنتیک مشابهی را ارائه می کنند . ( شکل ۱۰ و ۱۱ را مشاهده نمایید ) . آندسته که تحت عنوان ضروری است به رژیم غذایی مورد نیاز انسان اشاره دارد مگر اینکه ذکر شده باشد .

خانواده ی Ketoglutarate

آرژنین ، گلوتامیک اسید ، گلوتامین ، پرولین و هیدروکسی پرولین غیر پروتئنوجنیک ( در بعضی از مرجان ها پیدا شده است ) متعلق به خانواده ی Ketoglutarate است .
در شکل ۹ یک مسیر بیوسنتز خیلی ساده را برای این آمینو اسید ها مشاهده نمایید .

 

آرژنین

ترکیب : ( C6H14N4O2 )
حرف اختصاری : Arg یا R
گروه : اصلی
ضروری ( انسان ) : به طور مشروط ضروری

برای انسان ها غیر ضروری است ، اما می تواند در برخی از موارد ضروری شود ( مانند بیماری ) . در مقادیر بسیار کم در zooxanthellae مرجان های Montastrea faveolata ، Acropora cervicornis ، Porites divaricata و Tubastrea coccinea و Astrangia poculata ( Fitzgerald و Szmant ، ۱۹۹۷ ) پیدا شده است . آرژنین یک پیش ساز فوری برای اورنیتین بوده و برای تشکیل کراتین ضروری است .

 

آرژنین
شکل ۶ .

آرژنین واکنش های تغذیه ای در حدود یک سوم زمان را در این مرجان ساخته است .

 

گلوماتیک اسید

ترکیب : ( C6H14N4O2 )
حرف اختصاری : Glu یا E
گروه : اسیدی
مواد مورد نیاز برای سنتز :‌ویتامین ب – ۶
ضروری ( انسان ) : خیر

به عنوان غیر ضروری در نظر گرفته شده است ، این آمینو اسید فراوان ترین آمینو اسید در بدن انسان است . فعال کننده ی بسیار موفق تغذیه در Montastrea cavemosa ( لیمن و پورتر ، ۱۹۷۳ ) ، اغلب این به عنوان یک آنتی اکسیدان در گیاهان ، حیوانات و برخی باکتری ها عمل می کند .

 

گلوتامیک اسید ۱۰۰ درصد واکنش تغذیه ای
شکل ۷

. گلوتامیک اسید ۱۰۰ درصد واکنش تغذیه ای در این مرجان را تولید می کند .

 

گلوتامین

ترکیب : ( C5H10N2O3 )
حرف اختصاری : Gln یا Q
گروه : خنثی ، قطبی
ضروری ( انسان ) : به صورت مشروط در انسان ضروری است . هیدرولیز ، گلوتامین را به گلوتامات تبدیل می کند .
Glx ( گلوتامین و گلوتامات )
گلوتامین و گلوتامات (‌C5H9NO4 ) : گلوتامات برای انسان ها ضروری نیست .

در zooxanthellate مرجان های Montastrea faveolata ، Acropora cervicornis ، Porites divaricata و Tubastrea coccinea و Astrangia poculata ( Fitzgerald و Szmant ، ۱۹۹۷ ) یافت شده است .

 

گلوتاتیون

ترکیب : ( C10H17N3O6S )
یک آنتی اکسیدان مهم و فعال کننده ی تغذیه قوی در بعضی از cnidarian ها است. از آمینو اسید های سیستئین ، گلوتامیک اسید و گلایسین ساخته شده است .
پرولین
ترکیب : ( C5H9NO2 )
حرف اختصاری : Pro یا P
گروه : آبگریز ، ناقطبی
مواد مورد نیاز برای سنتز : ویتامین C
ضروری ( انسان ) : خیر

به مقدار ناچیز در zooxanthellate مرجان های Acropora cervicornis ، Porites divaricata و Tubastrea coccinea و Astrangia poculata یافت شده است (‌ Fitzgerald و Szmant ، ۱۹۹۷ ) .

 

 آمینو اسید پرولین واکنش های تغذیه ای در حدود ۱۵ درصد از زمان را ساخته است
شکل ۸ .

آمینو اسید پرولین واکنش های تغذیه ای در حدود ۱۵ درصد از زمان را ساخته است .

 

هیدروکسی پرولین

ترکیب : ( C6H9NO3 )
حرف اختصاری : Hyp
مواد مورد نیاز برای سنتز : ویتامین C
ضروری ( انسان ) : خیر

هیدروکسی پرولین شبیه پرولین است با این تفاوت که هیدروکسی پرولین شامل مولکول هیدروکسیل ( OH ) است . تصور می شود که نقشی را در اتصال سیلیس به ساختمان دیاتوم ها بازی می کند . هیدروکسی پرولین در مقادیر بسیار کم درzooxanthellate مرجان های Montastrea faveolata ، Acropora cervicornis ، Porites divaricata و Tubastrea coccinea و Astrangia poculata ( Fitzgerald و Szmant ، ۱۹۹۷ ) یافت شده است .

 

پیپکولیک اسید

ترکیب : ( C6H11NO2 )
مشابه آمینو اسید پرولین است و به عنوان یک فعال کننده ی واکنش تغذیه ای توسط لیمن و پورتر مورد استفاده قرار گرفت ( ۱۹۷۳ ) . جالب توجه است که این ماده در شهاب سنگ ها پیدا شده است .
خانواده ی پایروویت
گروه پایروویت شامل آلانین ، ایزولوسین ، لوسین و والین است .

 

آلانین

ترکیب : ( C3H7NO2 )
حرف اختصاری : Ala یا A
گروه : آبگریز ،‌ ناقطبی
ضروری ( انسان ) : خیر

از zooxanthellae به مرجان انتقال داده می شود . پیش ساز گلوکز است . درzooxanthellate مرجان های Montastrea faveolata ، Acropora cervicornis ، Porites divaricata و Tubastrea coccinea و Astrangia poculata ( Fitzgerald و Szmant ، ۱۹۹۷ ) یافت شده است . ناقطبی است . آلانین در فراوانی و تنها در برابر لوسین دوم است . برای انسان غیر ضروری در نظر گرفته شده است .

 

ایزولوسین

ترکیب : ( C6H13NO2 )
حرف اختصاری : Ile یا I
گروه : آبگریز ، ناقطبی
ضروری ( انسان ) : آری
از آمینو اسید های ضروری برای انسان ها است . هیچ واکنش تغذیه ای در Montastrea cavernosa نداشت ( لیمن و پورتر ، ۱۹۷۳ ) .

 

لیوسین

ترکیب : ( C6H13NO2 )
حرف اختصاری : Leu یا L
گروه : آبگریز ، ناقطبی
ضروری ( انسان ) : آری
لوسین فراوان ترین آمینو اسید در طبیعت است و در انسان ضروری در نظر گرفته شده است . در مقادیر بسیار کم درzooxanthellate مرجان های Montastrea faveolata ، Acropora cervicornis ، Porites divaricata و Tubastrea coccinea و Astrangia poculata ( Fitzgerald و Szmant ، ۱۹۹۷ ) یافت شده است .

 

خانواده ی اگزالواستات و آسپارتات

آمینو اسید های موجود در این خانواده شامل آسپاراژین ، اسید اسپارتیک ( و از این رو آسپارتات ) ، لیزین ، متیونین حاوی گوگرد و ترئونین هستند .

آسپاراژین

ترکیب : ( C4H8N2O3 )
حرف اختصاری : Asn یا N
گروه : اشباع نشده ، قطبی
ضروری (‌ انسان ) : خیر
برای انسان غیر ضروری است و یکی از رایج ترین ۲۰ آمینو اسید پروتئین زا می باشد .

 

اسید اسپارتیک

ترکیب : ( C4H7NO4 )
حرف اختصاری : Asp یا D
گروه : اسیدی
ضروری ( انسان ) : اسید اسپارتیک بدون کربوکسیلات و نمک ، آسپارتات نام دارد .

 

 

اسپارتیک اسید واکنش های تغذیه ای ضعیفی را تولید می نماید
شکل ۹ .

اسپارتیک اسید واکنش های تغذیه ای ضعیفی را تولید می نماید .

 

آسپارتات

ترکیب : ( C4H7NO4 )
حرف اختصاری : Asp یا D
گروه : بار منفی ، قطبی
ضروری ( انسان ) : خیر
آسپارتات می تواند از اسید اسپارتیک تشکیل شود .
Asx ( آسپاراژین و اسید اسپارتیک )

آسپاراژین و اسپارتیک اسید درzooxanthellate مرجان های Montastrea faveolata ، Acropora cervicornis ، Porites divaricata و Tubastrea coccinea و Astrangia poculata ( Fitzgerald و Szmant ، ۱۹۹۷ ) یافت شده است .

 

کارنیتین

از لیزین و متیونین مشتق شده و در انتقال اسید های چرب در سراسر دیوار میتوکندری مهم است . همچنین در گوشت یافت می شود .

لیزین

ترکیب : ( C6H14N2O2 )
حرف اختصاری : Lys یا K
گروه : آبگریز ، ناقطبی
ضروری ( انسان ) : آری

متیونین

ترکیب : ( C5H11NO2S )
حرف اختصاری : Met یا M
گروه : آبگریز ، ناقطبی
ضروری (‌ انسان ) : آری

برای انسان ضروری در نظر گرفته شده است . متیونین دارای سولفور است .درzooxanthellate مرجان های Montastrea faveolata ، Acropora cervicornis ، Porites divaricata و Tubastrea coccinea و Astrangia poculata ( Fitzgerald و Szmant ، ۱۹۹۷ ) به مقدار کم تولید می شود . برای تشکیل به روی و سلنیوم نیازمند است .

ترئونین

ترکیب : ( C4H9NO3 )
حرف اختصاری : Thr یا T
گروه : اشباع نشده ، قطبی
ضروری ( انسان ) : آری
برای انسان ضروری در نظر گرفته شده است . توسط روش های استفاده شده توسط Fitzgerald و Szmant ، ۱۹۹۷ قابل شناسایی نیست .

خانواده ی ۳-Phosphoglycerate

این خانواده متشکل از سیستئین ( از این رو سیستین ) ، گلایسین و سرین است .

سیستئین

ترکیب : ( C3H7NO2S )
حرف اختصاری : Cys یا C
گروه : اشباع نشده یا خنثی ، قطبی
ضروری ( انسان ) : با شرایطی ضروری است .

برای انسان ضروری نیست ولی در مواردی ضروری می شود . سیستئین حاوی گوگرد است و به ویتامین B6 و C برای تشکیل نیازمند است . جفت سیستئین ها اجازه می دهند که پیوندهای دی سولفید تشکیل شود . در حضور کربوهیدرات ها مستعد فروپاشی هستند .

سیستین

ترکیب : ( C6H14N2O4S2 )
ضروری ( انسان ) : خیر
توسط اکسیداسیون دو مولکول سیستئین تشکیل شده است .

گلایسین

ترکیب : ( C2H5NO2 )
حرف اختصاری : Gly یا G
گروه : اشباع نشده ، قطبی
ضروری ( انسان ) : به صورت مشروط برای انسان ها ضروری است .

سرین

ترکیب : ( C3H7NO3 )
حرف اختصاری : Ser یا S
گروه : اشباع نشده یا خنثی ، قطبی
ضروری ( انسان ) : خیر

درzooxanthellate مرجان های Montastrea faveolata ، Acropora cervicornis ، Porites divaricata و Tubastrea coccinea و Astrangia poculata ( Fitzgerald و Szmant ، ۱۹۹۷ ) تولید می شود . برای انسان غیر ضروری است اما می تواند در مواردی تبدیل شود . برای تشکیل نیازمند کلین ( یک ماده مربوط به گروه ویتامین B ) است .

 

خانواده های Phosphoenolpyruvate و اریتروس ۴ – فسفات یا آروماتیک

این گروه شامل آمینو اسید های ( یا شبه آمینو اسید ) فنیل آلانین ، تریپتوفان ، تیروزین ، هیستیدین و اورنیتین .

روش شیکیمیک در تولید آمینو اسید های آروماتیک شامل شبه آمینو اسید های مایکوسپورین ( MAAs ) که یک محافظی را در برابر اشعه ی ماورا بنفش به وجود می آورد ، مورد استفاده است. این روش در حیوانات یافت نشده است از این رو مرجان ها MAAs ها را از zooxanthellae خود دریافت می کنند یا از طریق مصرف جلبک و یا حیواناتی که جلبک ها را مصرف کرده اند ، به دست می آورد .

فنیل آلانین

ترکیب : ( C9H11NO2 )
حرف اختصاری :‌ Phe یا F
گروه : خنثی
ضروری ( انسان ) : آری

برای انسان ها ضروری در نظر گرفته شده است . درzooxanthellate مرجان های Montastrea faveolata ، Acropora cervicornis ، Porites divaricata و Tubastrea coccinea و Astrangia poculata ( Fitzgerald و Szmant ، ۱۹۹۷ ) تولید می شود . Montastrea cavernosa هیچ پاسخ تغذیه ای را نداشته است ( لیمن و پورتر ۱۹۷۳ ) . نیازمند ویتامین B6 است .

تریپتوفان

ترکیب : ( C11H12N2O2 )
حرف اختصاری : Trp یا W
گروه : آبگریز ، ناقطبی
ضروری ( انسان ) : آری

تیروزین

ترکیب : ( C9H11NO3 )
حرف اختصاری : Tyr یا Y
گروه : آبگریز ، ناقطبی
ضروری ( انسان ) :‌ با شرایطی ضروری است .
درzooxanthellate مرجان های Montastrea faveolata ، Acropora cervicornis ، Porites divaricata و Tubastrea coccinea و Astrangia poculata ( Fitzgerald و Szmant ، ۱۹۹۷ ) تولید می شود . Montastrea cavernosa هیچ پاسخ تغذیه ای را نداشته است ( لیمن و پورتر ۱۹۷۳ ) . نیازمند ویتامین B6 برای سنتز است .

هیستیدین

ترکیب : ( C6H9N3O2 )
حرف اختصاری : His یا H
گروه : اصلی
ضروری ( انسان ) : آری

برای انسان ها ضروری در نظر گرفته شده است . درzooxanthellate مرجان های Montastrea faveolata ، Acropora cervicornis ، Porites divaricata و Tubastrea coccinea و Astrangia poculata ( Fitzgerald و Szmant ، ۱۹۹۷ ) تولید می شود . Montastrea cavernosa هیچ پاسخ تغذیه ای را نداشته است ( لیمن و پورتر ۱۹۷۳ ) . هیستیدین تقریبا در میان آمینو اسید ها چیز عجیبی است . بعضی ها بر این باورند که یک اثر باستانی انتقال تکاملی ، ازشکل های زیستی مبتنی بر RNA به مبتنی بر پروتئین است .

اورنیتین

ترکیب : ( C5H12N2O2 )
حرف اختصاری : Orn
گروه : اصلی
ضروری ( انسان ) : خیر
غیر ضروری است ولی در مواردی می تواند باشد . اورنیتین یکی از قسمت های مهم چرخه اوره است . می تواند توسط باکتری هایی از L – گلومات سنتز شود .

تارین

ترکیب : ( C2H7NO3S )
حرف اختصاری : Tau
با وجود اینکه ، درست یک آمینو اسید نیست ، تارین یک جز اصلی در بافتهای حیوانی است ( فاقد یک گروه کربوکسیل است ) . آمینو اسید سیستئین یک پیش ماده است .

 

راه های بیوسنتز آمینو اسید ها

شکل ۹ و ۱۰ به صورت ساده راه های سنتز برای ۲۰ آمینو اسید را نشان می دهد .

 

دو مسیر بیوسنتز برای ۹ آمینو اسید
شکل ۱۰ .

دو مسیر بیوسنتز برای ۹ آمینو اسید – اسید های آمینه ی نوشته شده با رنگ زرد ضروری در نظر گرفته شده اند . آیا مرجان این ها را بدست می آورد ؟

 

مسیر های تولید ۱۱ آمینو اسید
شکل ۱۱ .

مسیر های تولید ۱۱ آمینو اسید . دانش کار این ها به ما اجازه می دهد تا بینش خوبی در مورد نیازهای تغذیه ای مرجان داشته باشیم . آمینو اسید های نوشته شده با رنگ زرد برای انسان ها ضروری هستند .

 

درباره نقش آمینو اسید ها در تغذیه مرجان ها – مرجان ها به کدامیک از اینها نیازمند است ؟

مقداری تحقیقات به این سوال می تواند جواب دهد – مرجان ها به تمام آمینو اسید های پروتئینزا نیازمندند . اگر تمام این ها مورد نیاز است ، پس می تواند با نسبت هایی مهم باشند . شکل ۱۲ محتوای آمینو اسید یک پروتئین فلورسنتی ساخته شده توسط مرجان سنگی Montastrea cavernosa ی متعلق به اقیانوس اطلس را نشان می دهد . شکل ۱۳ محتوای آمینو اسید از ماتریس های آلی مرجان سنگی Acropora cervicornis و Acropora palmata ی متعلق به کارائیب را نشان می دهد . شکل ۱۴ در مورد Porites porites را نشان می دهد در حالیکه شکل ۱۵ محتوای آمینو اسید ماتریس های پیدا شده در تعدادی از بی مهرگان دریایی اقیانوس اطلس را نشان می دهد .

ماتریس : ماده ( یا بافت ) ی در سلول های حیوانی یا گیاهی است که در آن سازه های تخصصی تر تعبیه شده است و بخش خاصی از میتوکندری است.

 

کد ژنتیکی این پروتئین فلورسنتی شامل ۲۰ آمینو اسید است
شکل ۱۲ .

کد ژنتیکی این پروتئین فلورسنتی شامل ۲۰ آمینو اسید است . چالفی و کین ، ۲۰۰۶

 

مرجان Acropora palmata فاقد هیستیدین و متیونین است
شکل ۱۳ .

تفاوت این دو ماتریس را در نظر داشته باشید – مرجان Acropora palmata فاقد هیستیدین و متیونین است .

 

اسید آسپارتیک رایج ترین آمینو اسید در Porites های دریای کارائیب است
شکل ۱۴ .

و این روند همچنان ادامه دارد . اسید آسپارتیک رایج ترین آمینو اسید در Porites های دریای کارائیب است .

 

اسید آسپارتیک آمینو اسید شماره ی یکی است
شکل ۱۵ .

اسید آسپارتیک آمینو اسید شماره ی یکی است که در تمام ماتریس های ارگانیک تست شده است . این یک آمینو اسید ضروری نیست .

 

چون مرجان ها این پروتئین های رنگی را تولید می کنند ، ما با خیال راحت می توانیم فرض کنیم که مرجان ها تمام آمینو اسید های مورد نیاز برای تولید پروتئین را نیازمندند . من چیز های بیشتری برای گفتن در مورد آمینو اسید های و رنگ های مرجانی ، در مقاله ی آینده خواهم داشت . اما کدام یک ضروری هستند ؟

 

نگاهی به اسید های آمینه مورد نیاز دو مورد از ماهی ها

اگر چه نسیم یاس در مقاله تلاش خواهد کرد تا قطعات پازل هایی به عنوان اینکه کدام آمینو اسید ضروری برای cnidarian ها است را کنار هم بگذارد اما قبل از اینکه تصویر کامل شود تحقیقات زیادی لازم است . این امر می تواند آسان به نظر برسد که آن آمینو اسید هایی که برای انسان ضروری در نظر گرفته می شود را برای حیوانات نیز در نظر بگیریم مانند اینکه بگویید ، Acropora millepora . متاسفانه مثل این موارد نمی باشد . مطالعه ی مقالات تحقیقاتی نشان می دهد که اسید های آمینو مورد نیاز گونه های خاصی هستند .

به عنوان مثال ،‌ شکل ۱۶ آمینو اسید های مورد نیاز دو مورد از ماهی ها را نشان می دهد – ماهی سالمون شینوک نیازمند دو آمینو اسید است ( سیستین / سیستئین و تیروزین ) که در کپور معمولی ، اینطور نیست .

 

هر دو نوع ماهی نیاز به رژیم غذایی شامل حدودا ۴۰ درصد پروتئین است
شکل ۱‍۶ .

هر دو نوع ماهی نیاز به رژیم غذایی شامل حدودا ۴۰ درصد پروتئین است . این ها آمینو اسید های مورد نیازشان است . از اسپات ، ۱۹۹۲ .

 

سنتز توسط zooxanthellae

طبیعت دوست دارد که ما را گیج نماید و رابطه ی همزیستی بین گونه های Symbiodinium / کلاد ها و خود مرجان ها و مفاهیم تغذیه ای یک مثال خوب برای این مطلب است .

 

zooxanthellae های کوچک شگفت انگیز آلانین را به میزبانشان انتقال می دهند
شکل ۱۷ .

zooxanthellae های کوچک شگفت انگیز آلانین را به میزبانشان انتقال می دهند . کلاد zooxanthellae احتمالا B یا B1 است .

 

کلاد : گروهی از ارگانیسم ها که از یک جد مشترک تکامل یافته اند

 

انتقالات محصولات فتوسنتزی

همانطور که می دانیم ، Symbiodinium ( zooxanthellae ) تولید کنندگان اولیه هستند ، از این رو آنها می توانند تمام نیاز های تغذیه ای خود را با توجه به شرایط مناسب ، تولید نمایند . شکل ۱۸ آن دسته از مواد اشتراکی ( انتقال داده شده ) توسط zooxanthellae با میزبانی مرجان Acropora cervicornis را نشان می دهد . اکثر محصولات انتقالی لیپید ( ۸۱ درصد ) است ، در حالی که دو اسید آمینه خنثی ( آلانین و گلوتامین ) به ترتیب در سطوح ۱ درصد و ۲ درصد ایستاده اند .

 

zooxanthellae اکثرا این ترکیبات آلی را با مرجان میزبانش به اشتراک می گذارد
شکل ۱۸ .

zooxanthellae اکثرا این ترکیبات آلی را با مرجان میزبانش به اشتراک می گذارد .

 

آمینو اسید های سنتز شده توسط Cnidarians

قبل از بررسی برخی از کارهای مرجان ها بر روی سنتز آمینو اسید ها ، ما باید در یاد داشته باشیم که باکتری ها می توانند تمام آمینو اسید ها را تولید نمایند . در حالی که محققان اقدام به سرکوب فعالیت های باکتریایی در مرجان ها با استفاده از آنتی باکتری ها و شستشوی قوی می کنند ، بی شک تعدادی از باکتری ها باقی می مانند ، این احتمال بالا می رود که آنها تولید کننده هستند و نه میزبان cnidarian . با این حال ، این امر به دلیل اینکه تولید اسید های آمینه توسط باکتری ها و انتقال آن به مرجان می تواند یک منبع مهم تغذیه باشد ، مهم است .

وانگ و داگلاس ( ۱۹۹۹ )‌ دریافتند که آپتازیا می تواند اسید های آمینه ضروری حیوانات به نام های متیونین و ترئونین را تولید کند .

 

اسید های آمینه ی پروتئین زا سنتز شده توسط مرجان Acropora cervicornis
شکل ۱۹

. اسید های آمینه ی پروتئین زا سنتز شده توسط مرجان Acropora cervicornis . * بدون نسبت با سنتز باکتریایی * . احتمالا دست کم گرفته شده است . روش مورد استفاده قادر به تشخیص تریپتوفان و سیستئین نبوده است . این مرجان مسلما اسید های آمینه بیشتری را نسبت به تست شده ها تولید می نماید .

 


شکل ۲۰ . محتوای آمینو اسید بافت آپتازیا .

 

 

جذب آمینو اسید ها توسط بی مهرگان دریایی

هنگامی که می خواهیم بدانیم کدام آمینو اسید ها توسط zooxanthellae و میزبانش تولید شده ، می توانیم به روش های دیگری که حیوانات دریایی برای جذب آن استفاده می کنند ، نگاه کنیم – انتقال میانی پراکنده و حمل کننده .

آمینو اسید های محلول

به طور کلی ، آمینو اسید های محلول در آب می تواند به دو شکل وجود داشته باشد : ترکیب و آزاد

آمینو اسید های ترکیبی محلول ( DCAA )

آمینو اسید ها می توانند جذب اسید های هومیک و فولویک ( مواد عمده ی خاک ناشی از پوسیدن مواد آلی ) ، ذرات رس و سایر مواد شوند . این ها به عنوان آمینو اسید های ترکیبی محلول شناخته می شوند .

آمینو اسید های آزاد محلول ( DFAA )

آمینو اسید های مجزا ( آندسته که جذب مواد دیگر نشدند ) که در ستون آب حل شده اند به عنوان اسید های آمینه ی آزاد شناخته شده است . گراور و همکاران . ( ۲۰۰۸ ) اولیگوتروفیک آب مدیترانه شامل ۰.۱۱ تا ۰.۳۷ µMol/L DFAA به عنوان N ، با میانگین ۰.۲۴ µMol/L یا در حدود ۰.۰۰۳ میلی گرم بر لیتر به عنوان نیتروژن را گزارش می دهد . شکل ۲۰ غلظت DFAA از مکان های مختلف را نشان می دهد .

 

محتوای آمینو اسید از آب نقاط مختلف
شکل ۲۱.

محتوای آمینو اسید از آب نقاط مختلف .

 

اهمیت حرکت آب در تغذیه مرجان ها

خوانندگان با دقت یک موضوع مشترک را در سراسر این مقالات تشخیص خواهند داد و آن هم سرعت آب است. سرعت آب ضخامت لایه مرزی را کنترل می کند ( جریان آب بالاتر در سراسر مرجان ها ،مساوی لایه نازکتر از آب راکد– لایه مرزی – اطراف مرجان . ) این اهمیت انتشار مواد است ( مانند آمونیاک / آمونیوم و آمینو اسید های محلول – منبع خوبی از نیتروژن است بنابراین مرجان ها می توانند پروتئین ها را تولید نمایند ) که توسط جریان ضعیف آب و لایه ی ضخیم مرزی مانع شده است .

شاید مسئله مهم این باشد که مرجان ها می توانند سرعت آب را حس نمایند و از این رو میزان گسترششان را کنترل نمایند . اگر سرعت آب خیلی کم باشد مرجان پولیپ هایش را جمع خواهد کرد چون انرژی مورد نیاز برای نگه داشتن پولیپ درحالت بازتر بیشتر از انرژی عرضه شده توسط منبع غذایی به دام انداخته است . جای تعجب نیست ، نرخ جذب مواد غذایی با میزان جریان آب به خوبی تنظیم شده است . از سوی دیگر زمانی که سرعت آب بسیار زیاد است و امکان آسیب دیدن آنها وجود دارد ، پولیپ ها جمع می شوند . سرعت آب زمانی مناسب است که پولیپ های مرجان ، امواج را در نسیمی ملایم ببینند .

 

جذب آمینو اسید ها – انتقال فعال یا انتقال پخشی؟

آیا مرجان ها آمینو اسید های محلول را به خلاف انتقال پخشی ساده ، به صورت انتخابی انتقال می دهند ؟ پاسخ مثبت است ، حداقل در مورد مرجان های سنگی Galaxea fascicularis ( المقربی و همکاران ، ۱۹۹۲ . ) این مرجان انرژی را برای انتخاب آمینو اسید های خنثی صرف می کند .

آمینو اسید های خنثی – ترجیحا بعضی از مرجان ها این ها را جذب می کنند :

  • آلانین
  • گلیسین
  • ایزولوسین
  • لوسین
  • متیونین
  • فنیل آلانین
  • پرولین
  • تریپتوفان
  • والین

چگونه جذب انتخابی آمینو اسید ها کار می کند ؟

بسیاری از حیوانات آبزی مواد محلول را به صورت انتخابی از طریق فرآیندی به نام انتقال به واسطه ی حامل (Carrier ) مصرف می کنند .این مکانیزم اجازه می دهد تا مواد مولکولی بزرگ مصرف شوند ، بر خلاف مولکول های کوچکی مانند اکسیژن ، دی اکسید کربن و غیره . که می تواند از طریق غشایی با راحتی نسبی منتقل شود .

Carrier ( حامل ) یک پروتئین است با میلی به یک ماده ی خاص ، دارای دو دهانه است ، هر چند که ممکن است فقط یکی از آنها در یک زمان باز باشند . حامل به عنوان یک دروازه برای عبور یک ماده از غشا عمل می کند . شکل ۲۲ نشان دهنده ی چگونگی حرکت یک اسید آمینه از مایع برون سلولی به داخل یک سلول است . به سمت راست نمودار ، درب حامل باز است و یک آمینو اسید خاص ( یا یک نوع آمینو اسید ) جذب و وارد شده است . هنگامی که در داخل ، درب حامل بسته است . در مرحله ی ۳ ، درب رو به داخل باز است و آمینو اسید با موفقیت از غشا سلول کوچ کرده است .

 

انتقال به واسطه ی حامل
شکل ۲۲ .

انتقال به واسطه ی حامل . در این نقاشی ، آمینو اسید ها به صورت انتخالی از غشا سلول منتقل می شوند .

 

جذب آمنیو اسید های آزاد

در تعدادی از مطالعات ، جذب آمینو اسید های آزاد توسط مرجان ها را آزمایش نموده اند . این روش به طور بالقوه یک منبع مناسب و معقول از نیتروژن کمیاب در محیط اولیگوتروفیک برای بعضی از مرجان ها است ( شکل ۲۳ و ۲۴ ) ، اما نه برای صدف های Tridacna ( شکل ۲۵ ) . با بسط دادن این موضوع ممکن است ما اسید های آمینو ی آزاد را برای مرجان ها سنگی گوشتی یک منبع ضعیف نیتروژن در نظر بگیریم .

 

مرجان سنگی Fungia scutaria قادر به جذب آمینو اسید ها از ستون آب است
شکل ۲۳ .

مرجان سنگی Fungia scutaria قادر به جذب آمینو اسید ها از ستون آب است . تیروزین ، لیزین ، گلیسین اسید های آمینه ی خنثی هستند و اسید آسپارتیک اسید است . از استفانز ، ۱۹۶۲ .

 

هیستدین به شدت توسط این مرجان سنگی جذب می شود
شکل ۲۴ .

هیستدین به شدت توسط این مرجان سنگی جذب می شود . از گراور و همکاران ، ۲۰۰۸ .

 

اثر شدت نور بر جذب آمینو اسید های آزاد

شدت نور بر جذب آمینو اسیدهای آزاد را در مرجان ها سنگی Heliofungia actiniformis ( بیکر ، ۱۹۹۴ ) و Pocillopora damicornis ( مورنو و هوگ – گالدبرگ ، در آمباریانتو و هوگ – گالدبرگ ، ۱۹۹۹ ) تاثیر می گذارد. تصور می شود که جذب پایین در نور بدلیل غلظت نسبتا بالای آمینو اسید های منتقل شده از zooxanthellae به میزبانش باشد .

آمباریانتو و هوگ – گالدبرگ ( ۱۹۹۹ ) دریافتند که صدف ماکسیما ی Tridacna ۱۶ آمینو اسید را جذب می نماید . جالب توجه است ، نموداری در این باره می گوید که هیچ جذبی از متیونین در شرایط نوری بالا وجود ندارد (۱,۰۰۰ – ۱,۳۰۰ µmolm²sec ) اما در طول دوره ای از تاریکی وجود دارد .

بالاترین جذب در ۴ شرایط از این آزمایش متعلق به آرژنین است ، در حالی که پایین ترین جذب مربوط به هستیدین بود . غلظت آمینو اسید اولیه ۰.۴ میکرو مول بود . ( من فکر می کنم چارت در این کار ممکن است نادرست باشد چون با وجود عدم جذب متیونین ، غلظت تقریبی از آن در شکل ۲۵ نشان داده شده است ) . محققان نتیجه گرفته اند که جذب آمینو اسید ها توسط این صدف یک منبع قابل توجه از نیتروژن نیست .

 

جذب آمینو اسید های آزاد توسط صدف Tridacna
شکل ۲۵ .

جذب آمینو اسید های آزاد توسط صدف Tridacna . از گراور و همکاران ، ۲۰۰۸ .

 

فعال کننده ی تغذیه مرجان ها

فعال کننده ی تغذیه آن دسته از مواد است که واکنش های تغذیه ای تولید می نمایند ( خوردن ) . این آزمایش ها را می توان به راحتی انجام داد . مربع های کوچکی از کاغذ فیلتر واتمن را در محلول رقیقی از آمینو اسید خیسانده و بر روی دیسک دهان یا نزدیک دهان مرجان می گذاریم ( یک عکس از Gonipora نمونه که کمی از کاغذ کوچک آزمایشی خیسانده شده به آمینو اسید را می خورد در مقدمه این مقاله می باشد ) . تغذیه های فعال کننده در شکل های ۲۶ و ۲۷ نشان داده شده است .

 

عجیب است ، هیچ یک از این آمینو اسید ها برای انسان ضروری نیست
شکل ۲۶ .

عجیب است ، هیچ یک از این آمینو اسید ها برای انسان ضروری نیست . این کار چند سال قبل از آزمایش آمینو اسید های تولیدی توسط مرجان ها به دست محققان دیگر ، انجام شد .

 

واکنش های تغذیه ای Goniopora ی نمونه

شکل ۲۷ .

واکنش های تغذیه ای Goniopora ی نمونه . یک Catalaphyllia ( مرجان الگانس ) دارای واکنش مشابهی به گلیسین ، لیزین و تورین است . پایین را مشاهده نمایید . از ریدل ، ۱۹۹۴ .

 

تغذیه ی فعال کننده در Catalaphyllia jardinei

گلیسین ، لیزین و تارین یک واکنش تغذیه ای در این مرجان تولید نموده است ( مصرف کاغذ مربعی آغشته به آمنیو اسید های مختلف )‌ . گرچه کاغذ خیس شده با سیستئین توسط Goniopora مصرف شد ،

 

Catalaphyllia ی نمونه در آزمایش های تغذیه ای
شکل ۲۸ .

Catalaphyllia ی نمونه در آزمایش های تغذیه ای در اوایل سال ۱۹۹۰ استفاده شد . تمامی پاسخ ها مثبت نبودند .

 

ولی با Catalaphyllia نشد . آرژنین ، کارنیتین ، سیستئین ، گلوتامین ، اورنیتین ، فنیل آلانین ، تیروزین واکنش تغذیه ای تولید نکردند . مصرف یک اسید آمینه لزوما چیز مثبتی نیست . کاغذ مربعی آغشته به گلیسین از دهان این مرجان همراه با صدها تکه کوچک و سیاه خارج شد . این مورد بررسی قرار نگرفت ، اما ممکن است این آمیخته با zooxanthellae بود . آزمایشات دیگر با مواد مختلقی انجام شدند .

به عنوان مثال ، قند ها ( گلوکز ، فروکتوز و ساکارز ) هیچ واکنشی را در Montastrea cavernosa ایجاد نکردند .

 

از دست دادن آمینو اسید ها

از دست دادن آمینو اسید / پروتئین اجتناب ناپذیر است . شکل ۲۹ ترکیب مخاط مرجانی را نشان می دهد . آلانین و گلوتامین بخش نسبتا کوچکی از کل است .

 

لیپد تا حد زیادی جزء اصلی مخاط مرجانی است
شکل ۲۹ .

لیپد تا حد زیادی جزء اصلی مخاط مرجانی است . آمینو اسید ها بخش بسیار کوچکی از آن هستند.

برخی از منتقدان مطالعات جذب آمینو اسید مرجان ها بر این باورند که برای نشان دادن یک تصویر کلی باید تلفات همزمان در ستون آب شامل شود .

 

مکمل های تجاری آمینو اسید ها

مکمل های آمینو اسید یک محصول نسبتا جدید در صنعت حیوانات خانگی هستند . بعضی وعده ی رنگ آمیزی بهتر مرجان ها را می دهند در حالی که دیگران محصولی به تقلید از اسید آمینه از غذاهای طبیعی با رژیم غذایی محدود را تبلیغ می کنند .

دو محصول اسید آمینه از طریق کانال های تجاری بدست آمد و pH ، نیتروژن کل ، آمونیاک ، نیتریت ، نیترات ، نیاز بیوشیمیایی به اکسیژن و اثرات آن در آلکانیتی مورد بررسی قرار گرفت .

نیتروژن کل

دو مکمل تجاری در دسترس از لحاظ نیتروژن کل آنالیز شد . یک حاوی ۲۰۴ میلی گرم بر لیتر از نیتروژن کل شد . دیگری شامل بیش از ۲۰۰۰ میلی گرم بر لیتر یا ۰.۲ درصد بود .

 

قسمت آلی محتوای آمینو اسید فرض می شود در حالی که قسمت غیر آلی مجموع آمونیوم ، نیتریت و نیترات است
شکل ۳۰

. قسمت آلی محتوای آمینو اسید فرض می شود در حالی که قسمت غیر آلی مجموع آمونیوم ، نیتریت و نیترات است .

 

پروتکل تست نیتروژن کل

از روش Hach برای تعیین نیتروژن کل استفاده شد . نمونه همراه پتاسیم پرسولفات به یک ویال ( شیشه آزمایش ) که حاوی اسید بود اضافه شد و در ۱۰۵ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ دقیقه تجزیه شد . نمونه آب دریا به منظور جلوگیری از دخالت کلرید ، باید رقیق شود .

نیاز بیوشیمیایی اکسیژن ( BOD ) مکمل های آمینو اسید

نیاز بیوشیمیایی اکسیژن (‌BOD ) یک آزمون پنج روزه تحت شرایط کنترل شده است . گاهی اوقات به اشتباه به نام نیاز بیولوژیکی اکسیژن نامیده می شود . فرضیه برای این آزمایش به شرح زیر بود : آمینو اسید ها به سرعت توسط باکتری ها مصرف می شوند . این آزمایش با استفاده از پروتکل های استاندارد انجام شد ( انکوپاسیون نمونه باکتری های تلقیحی در بطری های ۳۰۰ میلی لیتر به مدت حداقل ۵ روز در جای تاریک و در دمای ۲۰ درجه ی سانتی گراد نگهداری شد . به بیان ساده ، BOD مقدار اکسیژن مصرفی در مدتی است که باکتری ها در حال غذا خوردن هستند .

از آنجا که بعضی نمونه ها حاوی هیچ ( یا به اندازه کافی ) باکتری نیست ، ضروری است که باکتری به نمونه اضافه شود .

 

دوره ی زمانی مصرف اکسیژن توسط باکتری ها
شکل ۳۱ .

دوره ی زمانی مصرف اکسیژن توسط باکتری ها در یک نمونه رقیق شده از مکمل آمینو اسید برای آکواریوم است . BOD با کم کردن مقدار اکسیژن نهایی از مقدار اولیه حساب شد و سپس ضرب در ضریب رقیق سازی شده است .

به منظور اینکه آزمایش با موفقیت به پایان برسد ، مهم است که محتوای اکسیژن تخلیه نشود ( تخلیه به این معنی که غلظت اکسیژن محلول کمتر از ۱ میلی گرم در لیتر در آخر پنج روز ) . در بسیاری از موارد ، این نیازمند رقیق سازی نمونه است . در شکل ۳۱ ، ما می بینیم که باکتری مواد در دسترس را در روز ۷ و ۸ مصرف کرده است و این با قرائت اکسیژن ثابت محلول مشهود است .

در این موارد ، نمونه باکتری ‘کشت شده ‘ رقیق شده و غلظت اکسیژن با متر اکسیژن و سنسور اکسیژن محلول لومینسنتی با میله همزن تعیین شد . ( شرکت Hach ، لاولند ، کلرادو ، ایالات متحده آمریکا ) .

 

این آزمون نیاز بیوشیمیایی اکسیژن ( BOD ) را نشان می دهد
شکل ۳۲ .

این آزمون نیاز بیوشیمیایی اکسیژن ( BOD ) را نشان می دهد که این مکمل آمینو اسید در معرض تخریب سریع توسط باکتری ها است .

نتیجه تست BOD ۵

همانطور که گفته شد ، تست BOD ۵ روز طول می کشد و با استفاده از این فرمول تعیین می شود :

مقدار اولیه محلول اکسیژن منهای مقدار محلول اکسیژن ۵ روز ضربدر ضریب رقیق شدگی

شکل ۳۲ نتیجه را نشان می دهد – BOD تقریبا ۴۵۰۰ میلی گرم در لیتر است . برای قرار دادن این در پرسپکتیو ، BOD فاضلاب خام خانگی ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلی گرم در لیتر است . فاضلاب تصفیه شده تخلیه شده به طور کلی ۳۰ میلی گرم در لیتر یا کمتر تنظیم شده است . آب اقیانوس BOD ی در حدود ۰.۲ میلی گرم در لیتر دارد .

دو نکته در نظر است . توجه داشته باشید که این مصرف اکسیژن در طی ۵ روز است . نیتروژن در آمینو اسیدها نابود نمی شود – توسط باکتری جذب شده و ممکن است به یک باکتری جدید گنجانده شود یا ممکن است به آمونیاک تبدیل شود ( که با کاهش ۱۰ درصدی BOD در نمونه رقیق شده با یک ماده ی مشخص برای مهار نیتریفیکاسیون ثابت شد ( ۲ – کلرو – ۶ – ( trichloromethylpyridine ) .

 

گفتگو و نتیجه گیری درباره تغذیه ی مرجان ها

آمینو اسید ها / پروتئین ها بخش مهمی از رژیم غذایی مرجان ها هستند ، هر چند آمینو اسید ها مورد نیاز خاص هستند .

Zooxanthellae تولید کننده ی اولیه هستند و تمام اسید های آمینه ی مورد نیاز خود را تولید می نمایند ، حداقل دو مورد را با مرجان میزبانش به اشتراک می گذارد ( آلانین و گلوتامین ) .

مرجان ها می توانند بسیاری از آمینو اسید ها ضروری برای انسان را درست نمایند – آنها توانایی سنتز آن ها را از دست داده اند . با این حال ، برخی از آمینو اسیدها توسط مرجان ها در مقادیر کم تولید می شود و ممکن است برای بقای بافت کافی نباشند . آمینو اسید های تولید شده توسط Acropora cervicornis در مقادیر کم ( کمتر از ۵ درصد از کل ) عبارتند از : گلیسین ، ایزولوسین ، لوسین ، لیزین ، متیونین ، فنیل آلانین ، تیروزین و والین .

فقط تریپتوفان گاهی اوقات در بافت بعضی از بی مهرگان دریایی تشریح شده است .

آیا این ناشی از روش تست مورد استفاده است یا تریپتوفان واقعا به ندرت در بافت های مرجانی دیده می شود ؟

ویتامین های B6 و C در سنتز برخی از آمینو اسیدها مهم هستند ، همچنین کولین و فلزات ( مانند روی و سلنیوم ) مهم هستند .

شکی نیست که بی مهرگان دریایی ( از جمله مرجان ) می توانند محلول آمینو اسید را جذب نمایند . با این حال ، برخی از شواهد نشان می دهد که جذب بیشتر در هنگام شب اتفاق می افتد ، زمانی که آمینو اسید توسط مرجان ( یا تولید شده در مقادیر کم ) تولید نمی شود و یا توسط zooxanthellae دریافت نمی‌شود . محققان نشان داده اند که آمینو اسید های خنثی حداقل توسط یک گونه از مرجان ها ترجیحا خورده می شود ( که این مطلب جای تعجبی ندارد چون این آمینو اسید ها اکثرا پروتئین زا بودند ) .

مکمل های آمینو اسید ها بسیار اسیدی هستند و محتوای آمینو اسید متفاوتی دارند . آزمایش‌ها نشان داده است که محتوای آمینو اسید ها حداقل می تواند از روی مقادیر باشد . تست نیاز بیوشیمیایی اکسیژن نشان داد که مکمل های آمینو اسید به سرعت توسط باکتری ها ( بلافاصله شروع می شود ، و مصرفی عمدتا کامل در روز ) تخریب می‌شوند . اوردز شدید می تواند به دلیل شکوفه های باکتریایی منجر به کاهش غلظت اکسیژن و به طبع آن کاهش آلکانیتی و pH را شود . مزایای مصرف مکمل های آمینو اسید ممکن است به خاطر محتوای آن نباشد ولی شکوفه های باکتریایی آن سودمند است ( به خودی خود یک منبع غذایی برای بسیاری از مرجان ها است ) . این به شدت می تواند مفید باشد ، اما باید احتیاط شود .

فعال کننده های تغذیه نیز بر اساس گونه ها متفاوت هستند. با کمال تعجب ، در بیشتر مطالعات ، از اسید های آمینه ای استفاده کرده‌اند که برای انسان غیر ضروری بوده‌است .

در نظر داشته باشید…

این نتیجه گیری ها حاصل آزمایشات مختصر ما از اهمیت آمینو اسیدها در تغذیه مرجان است . امیدواریم از این مقاله تخصصی و ارزشمند نسیم یاس استفاده کافی را برده باشید در قسمت بعد ،‌ ما به چیزهایی با دقت بیشتری نگاه خواهیم کرد – اسید های چرب ، نیاز ها و چیزی که برخی به عنوان شاخص به آن عمل می‌کنند . با تشکر از همراهی شما

ترجمه و تدوین توسط رضا پور باقری

لطفا به حق کپی رایت نسیم یاس و نویسنده احترام بگذارید

 

 

 

 

 

انواع غذای تخصصی مرجان های آب شور

دیدگاهتان را بنویسید