مطالب آکواریومی گیاهی

مطالعه رنگ ها در آکواریوم طبیعی – بخش اول

مطالعه رنگ ها در یک اکواریوم طبیعی - بخش اول

آکواریوم طبیعی به شدت تحت تاثیر رنگ هاست. تاثیر کلی دکوراسیون با رنگ گیاهان آبزی و ماهی ها تغییر خواهد کرد. چگونگی استفاده از رنگ قرمز در بین عمده گیاهان سبز در کنار سایر موارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. حتی می توان گفت آرایش یک طرح بیان کننده تنوع رنگ هاست. در این مقاله مختصر نسیم یاس سعی دارد بطور خاص در مورد رنگ ها در آکواریوم طبیعی بحث کند ، پس همراه ما باشید.

رنگ های قرمز در آکواریوم طبیعی:

رنگ قرمز در آکواریوم

بررسی استفاده بهینه از رنگ قرمز در دکوراسیون آکواریوم
 

 

جانمایی رنگ قرمز بر اساس نقطه کانونی

تاثیر گذارترین رنگ در میان گیاهان آبی رنگ قرمز است. قرمز یک رنگ قوی است که می تواند در یک طرح توجه ها را جلب کرده و نقش نقطه کانونی را بازی کند. به همین دلیل، گیاهان قرمز باید بر اساس نقطه کانونی ایی که توسط ترکیب دکوراسیون سخت به وجود آمده است، کاشته شوند. در میان گیاهان قرمز با رنگ مایه ها و سایز برگ های متفاوت، گیاهان با رنگ عمیق تر و برگ های بزرگتر، دارای تاثیر گذاری بیشتری هستند.

 

رنگ قرمز در آب مشابه گل ها عمل می کند.

از آنجایی که رنگ قرمز مکمل رنگ سبز می باشد، گیاهان آبزی قرمز نسبت به گیاهان سبز که دارای فراوانی بیشتری هستند، برجسته ترند. رنگ قرمز دارای درخشندگی بیشتری است به ویژه زمانی که به عنوان تاکیدی در میان گیاهان سبز رنگ به کار می رود. علاوه بر این گیاه قرمز به بیننده حس یک گل را می دهد. چنین آرایشی یک بیان زیبا از به کار گیری موثر گیاهان آبزی قرمز رنگ است.

 

 

رنگ های گرم، به طرح گرما می بخشند.

رنگ های قرمز گیاهان آبزی در یک طرح به دلیل رنگ گرم شان در پاییز و زمستان است که مورد پسند هستند. در این فصول، ما به دلیل حسی فیزیولوژیک مان به گرما، به گیاهان قرمز رنگ که رنگ گرم دارند جذب می شویم. اگرچه باید توجه داشت که استفاده بیش از اندازه از رنگ قرمز موجب ایجاد حواس پرتی در بیننده شود.

 

جانمایی گیاهان قرمز آبزی در یک ترکیب مقعر برای دکوراسیون آکواریوم طبیعی

در این ترکیب تو گود یا مقعر، دسته های گیاهان در هر دو طرف وجود دارند. نقطه کانونی این طرح به یک گوشه و با حضور دسته های بزرگتری ایجاد شده است. نقطه کانونی این طرح در تصویر زیردر سمت راست دیده می شود. بنابراین گیاهان با رنگ قرمز عمیق تر، باید در این قسمت قرار بگیرند. در صورتی که تنها از گیاهان قرمز و سبز تیره مانند Willow moss استفاده شود، طرح بسیار شلوغ و سنگین به نظر میرسد. بنابراین از گیاهان با رنگ روشن مانند Eusteralis stellata برای رسیدن به یک تعادل رنگی مناسب استفاده شده است

 

مطالعه رنگ ها در یک اکواریوم طبیعی - بخش اولمطالعه رنگ ها در یک اکواریوم طبیعی - بخش اول

 

ساخت یک ترکیب روشن با استفاده از رنگ های گیاهان آبزی قرمز در آکواریوم طبیعی

ترکیب یک طرح همیشه فقط توسط قالب چوب ها تعیین نمی شود. در نهایت یک ترکیب و نقطه کانونی طرح به چگونگی کاشت گیاهان وابسته خواهد بود. ترکیب طرح بالا به عنوان یک طرح برجسته (محدب) با کاشت گیاه قرمز Eusteralis stellata ایجاد شده است. برای ملایم کردن اثر قوی رنگ قرمز روشن در بالای مرکز، گیاهان با رنگ قرمز تیره در زیر آنها کاشته شده. و علاوه بر آن گیاهان با رنگ قرمز ملایم تر به گونه ای جانمایی شده است که یک مثلث با اضلاع نا مساوی را به وجود بیاورند

 

مطالعه رنگ ها در یک اکواریوم طبیعی - بخش اول

کاشت گیاه به شکل یک مثلث با اضلاع نامساوی

برای دکوراسیونی که از گیاهان ساقه‌ای قرمز رنگ برای تقویت طرح استفاده شده است، دکور مثلثی با اضلاع نامساوی می‌‍‌تواند مفید باشد. این نوع دکور به طرح ثبات می بخشد.

مطالعه رنگ ها در یک اکواریوم طبیعی - بخش اول

کاشت گیاه با در نظر گرفتن تعادل بین سمت راست و چپ

برای دکوراسیون این تانک و در راستای حفظ تعادل قالب شکل گرفته با استفاده از چوب، گیاهان قرمز زیادی در سمت راست کاشته شده است. در حالی که در سمت چپ این میزان کمتر است.

 

یادگیری تطابق رنگ های طرح از طبیعت

با فرا رسیدن پاییز، شاخ و برگ درختان قبل از ریزش به رنگ زرد و قرمز تغییر می کند. این رنگ ها در مقایسه با رنگ سبز اطراف، قابل توجه و برجسته می باشند. در حالی که برگ‌های پژمرده‌ای که تغییر رنگ نداده‌اند و نیز تنه قهوه‌ای درختان به‌منظره، ثبات و آرامش می‌بخشد. اینکه ما چگونه رنگ‌های زرد، قرمز، سبز و قهوه‌ای را در طبیعت می‌بینیم می‌توان برای تطابق رنگ‌ها در طرح‌مان به‌کاربرد.

 

مطالعه رنگ ها در یک اکواریوم طبیعی - بخش اول

جنگل های جزیره سادو، شهر نیگیتا، ژاپن

 

مطالعه رنگ ها در یک اکواریوم طبیعی - بخش اول

سایز تانک: ۶۰  در ۳۰ در ۳۶ – یک احساس طبیعی عمیق با به کار گیری طرحی شامل رنگ های قرمز، سبز، زرد و قهو ه ای بیان میشود.

 

( ترجمه و تدوین توسط وحید پازوکی )

لطفا به حق کپی رایت نسیم یاس و نویسنده احترام بگذارید

 

بخش فروش گیاهان آبزی نسیم یاس

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید